madkullensislandshastar

Alla inlägg den 22 april 2009

Av paula Johnsson - 22 april 2009 11:05

Ja, inte för det utan se vidare.

Komunpersonal var här med grupp nr 2 i Måndags eftermiddag och det verkade som alla var nöjda och glada så jag säger som alltid: VÄlkomna tillbaka!

  Perla med sin ryttare...



Gjafar med sin...



Blesi...



Stigandi alias "Stickan"



Thruma...



Blesa....



Raudur...



Kjartan..



Syrpa...



Rjòmi...



Birningur alias "Birger"



Och Johanna på Drifa som var med och hjälpte mig, Tack!

Varmt välkomna tillbaka alla!



Men för att nu återgå till överskriften, ja kära nån vad har jag gett mig in

på?!

Ni vet i dag var det dags för grishämtning, låååångt bort i Skåne!

Lisette var med mig som sällskap och resan gick bra.

Görsöta är de, och hon hade nyfödda kultingar där med, minigrisar, ja, det var det sötaste, så Oj! Nu står man uppsatt på kö till en prickig sådan med.

ja, lite tragiskt också, på hemvägen skulle vi ju hämtat Kjell, den söta storkaninen, men tyvärr så hade han varit med om en olycka hemma hos sig och överlevde inte, så nu står jag på kö där med till nästa kull med Kjellar.

Ja, åter till "de tre små grisarna"

... ja, det är ju alltså ett oplaceringshem då dessa farit lite illa och är hemskt skygga och blyga, så de kommer ju inte precis när man ropar.

Ja, väl hemma, backar till så omsorgsfullt till hagen så ingen smiter och mat vatten ja, allt är klart...

In i hagen klättrar tre små grisar och ut....

Ut ur gården!!!!!!

Alltså F-N sa jag då!!! (ursäkta men)  

Jaha, hur skall detta gå till, jo, ridskoleeleverna, hade ju markarbete i dag, åtminstone stod det så på schemat, men eftersom jag befann mig i Skåne så hjälpte rara Sandra mig med  ridskolan så det blev utetur i det vackra vårvädret.

Men ridskoleeleverna som sakt de hade ju  markarbete kan jag lova!

Med att fånga grisar!!!



Ja, herregud, det var ju inte som att valla en flock islandshästar eller ens får!!

Dom sprang mellan bena på oss, skingrade sig och ja, det kändes som det var grisar över hela Berghem, viklen parodi säger jag bara!!

Stackars Eva;  Henrik och Lisette de var låååångt borta i skogen över forsar berg och dalar för att fösa tillbaka den ena medans vi här hemma försökte med de två andra.

Två och en halv timma höll vi på!

Snacka om genomsvett!!

Henrik sa han inte sprungit så mycket på 10 år då han var gammal fotbollstränare!

Ja, detta kallar jag markträning!



Jag var så uppjagad så fastän jag tagit kort på duktiga elever som jagar grisar ja, då står jag och raderar dem!

Ja, alltså jag tror ju  vi har detta på näthinnan i allafall då.

Jag vet inte om grisbranchen är riktigt min grej!

Iså fall får jag ju lära dem att göra som Hrekkur han kommer minsann när jag visslar i allafall,  i full galopp!

Nej, visst e det lätt och vara efterklok, vi skulle ju släppt in dem i en box, så de blev lite tama först naturligtvis!

Tack underbara ridskoleelever för all hjälp, utan er hade det aldrig gått!

 Men n u är de i boxen och lär så förbli till grisgården är helt utbrytningsbar!!

Här har vi alias" Korven"!

Stackars grisarna sov sött, de har väl inte sprungit så i hela sitt liv!



"Bacon"



och "Milton"



Och ni förstår ju "Stickan"....

Asså han ger nog upp snart.

I går hade han då tre grisar springandes runt bena med, han som får dåndimpen bara åsnorna tittar på han, han undrar ju kraftigt nu var han hamnat!!



Även ridskolegrupperna i dag kommer få en vacker utetur då min rygg inte mådde bra av att jaga grisar!

Nu frå ja  planera i stället..

Nu börjar det snart bli dags för insläpp till Hrekkur, tänkte ställa in Drifa, Syrpa, Tindra och Trhruma till bröllop.

Urvinda har jag inte riktigt bestämt mig med än.. Väntar ju på hennes lilla föl, spännande!

Ja, så nu gott folk behöver jag fler hästar...

Två till hade varit bra!

Nej, nog med planering , sängläge med ryggen.

Ha, de gott/madkullaPaula... Grymt sa grisen!

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards