madkullensislandshastar

Alla inlägg den 28 november 2008

Av paula Johnsson - 28 november 2008 19:10

I morse bar det av till skroten med lite skräp och skrot jag och praktikanter samlat upp under veckan, dags att få lte ordning här....

Henrik sätter på transport efter avlämnat ungar på skolan, och av det bär...

Mitt i våran ganska branta backe ni vet... säger min kära make...

Oj, där tappar vi en transport... Ni vet innan man återfick verklighetsuppfattningen, jag med telefon som vanligt i hösta hugg ut på min sida,  Henrik ut på sin, för att fånga elendet!!!

Ja, jag säger ju bara det, tur man har en transport som faktiskt är en 02a och innehåller en del nymodigheter som att: tappas man, släpps en spärr och handbroms tar i!

Men den åkte en bra bit kan jag säga, tur den inte hamna i skogan, O JA; TUR det inte var en häst i!!

Henrik hade nog lite bråttom vid påkoppling tror jag, ja herrejösses!


Ja, inte nog med denna start, iväg till skroten vi kom i allafall och lämnade av, sen bar det av till willys, måste ju inhandla lite mat då och då...

Ska betala, nej, då har jag inte tillräckligt med pengar på det kontot, då skall jag föra över via telebanken, nej då är mitt konto spärrat utav någon andledning....

Ok, lämnar make i pant och kör upp till banken, då har man ju alllstå transport med sig, parkerar en bit bort springer över och skall slå in kod, nej då får jag hjärnsläpp, jag som faktiskt har världens sifferminne annars!

Helt stopp!!  och inte nog med det, sen står det tillfälligt fel på maskinen!!!

Nej, ok, banken öppnar precis, in där, några nummer före , men nu är det jag... nej då har jag lagt min legitimation hemma...

Alltså snälla!!!! Nu har jag min man i gisslan på willys, sabbat min kod till telefonbanken, och kan inte lösa ut mina varor, och kan ej föra över pengar via konton då jag inte har telefonbankskonto, och nu har jag ej heller nån legitimation!

Bara lyft luren, säger en snäll kvinna i receptionen (hon såg säkert att jag var nära ett nervsammanbrott) och slå in din nya kod, så kan du ta ut pengar via mig, jag vet ju vem du är.

Tack swedbank!


Ja, jag löste ut min man som satt och vänta med varor, och hej vilket äventyr det kan bli bara genom att handla på willys...

Kram Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards