madkullensislandshastar

Alla inlägg den 4 november 2008

Av paula Johnsson - 4 november 2008 19:59

Ja, i går var det till att bli uppvaktad med både kaffe och paket stora lass!

Det var visst nån som fyllde år, jag tror t.o.m det var jag! Ha, tänk att det blir dags varje år!

Tur man har en så gullig familj!


Idag Tisdag anlände på förmiddagen en härlig grupp från Viskadalens folkhögskola och fritidsgård, alla var förväntansfulla och glada.

Här är jag i full gång med att dra information om hur det går till på våra turer ute i skogen...

Faktum är att även tjejen på kryckor hoppa upp på hästen och red för glatta livet, jajemän, allt går med lite vilja.

Alla var idel öra och lovade göra precis som jag sa... eller?

Och Hilda ....gillar informationen, då passar de på att gosa med mig!


Ja, alla hade lyssnat bra och här är delar av grupp nummer ett nyss hemkomna, alla sitter till häst, och har defetivt fått mersmak...

Kan vi inte galopera lite till lät det från ledet...

Och mera delar...

Och mer ändå...

Ja, tjejerna och killarna och personal var jättduktiga och såg riktigt proffsiga ut på hästryggen.

Här är grupp nr 2 hemkomna.Mikael i egen hög person!

Och mera delar av grupp nr.2

 Och mer ändå...

Och ändå mer...

 Ja, alla skötte sig fint, och efter tur i skogen hade ledarna ordnat så de kunde grilla korv ute och alla åt med god aptit såg det ut som. Man blir hungrig utav att rida...



Ja, och en poängpromenad hade jag ju självklart ordnat så att alla kunde få lära sig lite mer om islandshästen, för ämmnet var ju naturligtvis....

Islandshästen! Denna fantastiska mångsidiga lilla ras!

Många var jätteduktiga och fick många rätt, och priset var ju självklart..

Att få vetskapen om hur allt låg till!!

Varit jätteroligt att ha er här, hoppas ni återkommer och jag önskar er en rolig avslutning på eran utflykt och hoppas ni får sova NÅT i natt, och att inte skogstrollen tar er.

Hi, Hi, Välkomna igen/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards