madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 november 2008

Av paula Johnsson - 13 november 2008 20:33

Ja, gott folk, Tindra kräver en hel del träning, men hon e söt!!!

Hon gillar inte lera, och vatten kan jag informera om,..... om någon kommer ihåg hur BleikBlesi var när han kom   ? Kära nån kunde ej gå över nån vatten pöl utan att hoppa 3, 5 meter, OJ, detta är inget mot Tindra....., idag hade vi dispyter med både stegringar, vändningar, annat håll osv. osv., osv.     Oj, oj, oj-

Va har jag gett mig in på.....

Nej, då, hon är pigg, glad framåt, SÖT, och ibland,..... (när hon inte vill gå igenom allt)  en typisk islandshäst!

Men bär sig inte heller hon, i tölten ännu, så jag känner att "fröken Paula"

har en hel del träning att utföra till hösten/vintern

Mycket mycket arbete!

Ja, vissa kan vi ju lata oss och åka  hölass hela dagarna, med Henke...


Och sen... de ju faktiskt så att  ( Ni vet väl att jag fortfarande har fruktansvärd höjdskräck)

OH! HerreGud, idag, ja, vi håller ju på att grusa lite här o där,

Och nu skulle väl "änna jag " upp på stegen och hålla massa kablar och grejer!!!

.... för att traktorn skulle komma förbi.

Asså, var gör jag här uppe!!!

Höjdskräck, är höjdskräck, det räcker jag är som Henrik säger, (men älskling du är 1.70 över marken)

Nej, de är inte bra!!!!

Så är det bara!


Här btyter Henrik ihop av skratt, och även jag när jag återfått verklighetsuppfatningen... 

Ha en go Torsdag gott folk,/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards