madkullensislandshastar

Alla inlägg den 15 november 2008

Av paula Johnsson - 15 november 2008 16:31

I går, ja, då var det ju knatteavslutning, och det skulle vara fika, med kaffe saft och bulle, hästar skulle plockas fram och barn skrivas upp osv. osv.

Jag får en timma över och bestämmer tillsammans med make, praktikant och granne, att vi åker till hööks då snabbt och lätt, behöver ett nytt bett, m.m m.m

Men asså, vad är det med mig och bilar....???

(alla minns vi resan till unghästkursen 50 mil bort, med bärgad bil, reperationer på över 10000 kr, osv osv, eller kanske resan hem från Sagas betäckning/Jönköping, köra en kilometer, stanna kyla av bilen, knacka ite här o var, köra en kilometer till sen samma sak, 35 grader varmt Saga i transport, och två rätt otåliga ungar, till slut bogsering och hämtning, avkrokning av transport på annan bil, mkt svårlastad häst, osv. osv)

Ja, nu skall man då in Hööks snabbt och lätt......

Vad är det som låter undrar Pia granne?

Nej, det vet vi inte...

Jo, det är nåt från däcket?!

Går ut kollar... nej, det är lugnt.

Ljudet tilltar...

Stannar mack, Borås, Oj, herregud, däck på väg att explodera!!!!

Var finns bilverkstad? där! Ok, dit vi far....

Hjälp, krishjälp, däck på väg att...

Ok, däckfirma där....

Ok, dit vi far....

Vicken tur, de hjälpte oss, byter däck, och vi kunde lösa ut oss, t.o.m

Sen när vi kör därifrån, skriker granne, granne ifrån baksätet, Hjälp!!

Då har hela hennes säte lossat! Och människan åker bak, som om det vore en gungstol!!

Men herregud, alltså jag får ett sånt bryt så jag skrattar än!!!

Vi fixar det sen,säger Henrik  Coo lugn, och fortsätter köra medans granne Pia åker fram och tillbaka som en jojjo!!

Och fröken praktikant hon skrattar så hon kiknar.

Ja, stolen sattes ju fast, och herregud va mycket som kan hända på en liten tripp till Hööks!

Men sen asså, stress, stress och stress, typ i timma försenad....

Hypris!!!

Tar väl hemma sen fram 9 hästar till 7 barn och kallar den ena för de andra och den tredje för de första osv. ja, jag får väl skylla på att så här ÄR fröken Paula i slutet av terminen, haft järnkoll hela hösten, nu glömmer jag va alla heter, räknar fel, vet inte var jag är, eller?

Ja, asså en del av er känner nog igen detta hos mig?


Ser lite sammanbiten ut, ja, det var jag också!!!

Klockan den går.....



Här ser vi också gott folk va man missar när man inte är uppe kl 05.00 och fodrar hästar.

Avis va?!


I går mitt i stressen, skulle det också målas barn som skulle på haloween fest

Idag lördag har vi stor tur med Ulrika som varit här många gånger och alltid drar med sig lika goa människor....

Jätteglatt gäng, med höga förväntningar, och mycket mod!

Här är vi på väg hem, Lisette var med i dag också, jätteroligt, längesen vi jobbade i hop, och ja, henes takter sitter kvar...

Här spexar vi lite på hemvägen, och hon blev förtjust i Muska.

Här har vi Henrik på Urvinda, Björn på Dri`fa och

 Ulrika på sin häst Syrpa, eller Surpla, som hon själv kallade henne , Ulrika är den drivande kraften i gänget och jag önskar henne och hennes vänner varmt välkomna tillbaka!

Barnen är glada och bygger torn medans Mamma jobbar...

Filip fick backa all världens väg för att få med  hela tornet på bild!

Ha nu en bra Lördag gott folk, på Måndag händer det grejer,avslöjar inget än, men återkommer kanske med lite info på Tisdag, skall bara köra 120 mil först på Måndag..... Om bilen håller?! "Morr"/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards