madkullensislandshastar

Alla inlägg den 18 november 2008

Av paula Johnsson - 18 november 2008 08:50

GALSI-04



Av paula Johnsson - 18 november 2008 06:22

Låter kanske hemskt, men som ni vet har ju en del gått i pension, och även lilla Dimmbr`a fick ju byta hem, och nu har även saga med föl i magen flyttat, samt min prins Humall.

Han har flyttat till Sofia och kommer stå på ett jättefint stall och ha det riktigt bra.

Ja, sen kommer det ju en del nya som alla märkt, och i går var det dags för fler...

Först hämtade vi Rjòmi i strängnäs en silversvart valack, som verkar gudasnäll, och jag hoppas inte en del förväntar sig ridhus samt ordningställd ovalbana, fast det är ju ett utav mina mål det med, men kanske på längre sikt, när man fått löneförhöjning...

Nej, i går var vi också och tittade på hingst!

Och, ja, han kommer bli en Madkullahingst!

Blott 4 år gammal, och gudasnäll, Sicket lynne!

Avlar jag nu mest också för eget bruk, så klart lynne, nr 1 sen självklart, form, rörelser och färg!

galsi är silverbrun utan tecken, i början av sin karriär, i dagsläget lite otränad, jobbar mest nu på att hitta sin bärighet och balans, sen... kommer lyft och rörelser, man måste ta allt i rätt ordning, kom i håg förra veckans visdomsord... "skynda långsamt" Hmmmm jag tror jag själv får påminna mig själv om det sär mest.

Här rids Galsi utav Madelene.

Ivriga praktikanter sitterpå första parkett, dem har jag dratt med mig ända från Madkullen, de var jättduktiga på den långa resan, vi åkte trots allt 06.30 anlände Madkullen 22.30 de ni!

Mätarn stod på 99.99 km, och då Henrik satt på den i våran backe, avvärkade vi exakt 100 mil!

Och kan ni tänka er, helt smärtfritt!!!

Säterna var fast, däcken höll, transporten var med, ja, kära nån vicket flyt...

De e väl bara så att lilla Galsi skall hit!

Här rider jag, fullt upp med frågor och hamnar i en väldigt konstig sits, men Galsi är bussig och inte överkänslig.

Med träning på denna killen och tid och omsorg så kan man nog få ett mycket trevligt tillskott.

Jättefin form i alla gångarter och som  sakt fyra år!

Efter Galsi och Rjòmi bar det av till ett tredje ställe, där vi tittade på ytterligare en häst...

Vi har inte riktigt bestämt oss än, jag och Hedvig får se hur det slutar, men jag har och göra fram till dess, någon som vet hur man förlänger dygnet?!

R esan gick som saktöver förväntan, vädret var bra, väglaget kanon, och

resesällskapet va bra, tack Josefine, Erika, och Henrik!(som körde kanonbra)

Här har vi Rjòmi mumsande hö iMadkullastallet..

.

och här...

Återkommer med mer i nfo och bilder såsmåningom, ha en bra dag....

/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards