madkullensislandshastar

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av paula Johnsson - 11 februari 2012 06:34

Pia, min granne, (vi är ju väninnor och pratar mycket häst) har jag hjälpt köpa ett litet årsföl.

Inköpt från Gibraltars islandshästar och affären gick smidigt och bra och hon hade via mig haft kontakt med Thererse.

Här har vi henne väl hemkommen på Pias gård,är hon inte söt som socker?

Och hennes färg då va?...den syns inte riktigt nu på vintern, men hon är alltså silversvatskäck, bläs och fyra vita strumpor, bara en så sak.

   

Jag får försöka lägga in nån bild igen till våren så vi ser hennes vackra färg, välkommen till Berghem Litla! 


På denna lilla gården flyter allt på, vi har dock bestämt oss för att Moa inte stannar,jag hade inte tiden... tyckte nog mest min man faktiskt, men det är för mycket jobb i nuläget och hade Moa vart här  på ren träning hade det vart en annan sak men detta var ju tänkt som foder för att  också andvända i verksamheten och i och med att hon är född 93, så tar det inte två dar att vända frökens tänk och nja... jag har en hel del unghäsar som det skall fortsättas med en del här i vår, b.l.a skall Isidor få börja hanteras och sättas i gång så smått och Geisli skall bli helt klar och var med på läger i sommar.

Så.. så blir det iallafall  med fröken...


Hönorna njuter utav solen och nyutlagd halm, så mysigt att titta på dem när de pickar i halmen o bara mår gott...

 

På eftermiddagen var det träning för b.l.a Kveikur...

Han har lagt sig till med lite saker, men han brukar vara rätt lätt att rida till..

I veckan som kommer blir det focus på b.l.a han.

   

Sen hade jag också lite privatlektioner och en utav tjejerna har länge velat börja konternuerligt och var nu sugen på att kanske komma 2 ggr/vecka framöver, alltid roligt med privatlektioner och när man kan focusera så på ryttarna, blev sååå sugen på att ridskolan skall dra i gång, men nu är det inte långt kvar flickor!


Här har vi Felicia på Thruma...

 

Och Ida, blott 6 år,som jag hade hjälp utav mina goa tjejer, Ellinor och Loise att leda lite grand, men lite red allt Ida själv också.

 

Lotta på Raudur.

Agneta på Solfaxi.

Alla var jätteduktiga och det kändes som en bra lektion.


Kvällen bestod också i ridning av Gylling,mycket trevlig liten häst och sååå supermjuk, kändes som rena soffan att sitta i!!

Blir lite mer träning med henne sen är det tänkt att hon skall medverka lite smått i början av våren i allafall, på nån lektion och nån uteritt.

Ellinor och Loise stannade sen för lite midnattsritt men då var jag på väg med dotera och sonen för att inhandla Fredagsmys...

I dag blir det långtur och vi hoppas på lika fint väder som igår!?

Go helg på er /MadkullaPaula




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards