madkullensislandshastar

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av paula Johnsson - 4 februari 2012 06:47

Ja, igår fick Magni ställas inne hos småkillarna istället, när han nu inte för tillfället skall sättas igång så kan han gott göra lite nytta i att hålla ordning på dom.


Geisli står ju kvar på lite vila efter sin inridning men snart skall vi plocka upp hans röda tråd och det behöver den killen verkligen, han är en häst som gillar att jobba och har han inte tillräckligt att göra så hittar han gärna på rackartyg...som i går morse över morgonkaffet....


Ja, då sätter väl nästan Henrik det i vrångstrupen och tittar ut, jag  håller på att förbereda barn för skolan..

Jaha, här kommer lite hästar!


På vår väg med Herr Geisli i täten, töltandes som en liten klocka med högburet huvud och med sig på led kommer småkillarna Isidor, Gaupnir, Svipur och Undri...

De var dock inga problem att fånga in dem, utan de kännde sig nog lite vilsna själv, men Grrr!

Va kvar i hagen häst!

Han är en liten rymmare Geisli, fast där är ström, så

-Äsch! det känns bara obehagligt en stund, säger han och kryper under och typ håller upp för vännerna!



Åååå! Nu blev det annan hage och Magni till sällskap i alafall...

Tyvärr inga höjdarbilder, då det var rätt mörkt...

Och Hilda springer ju som vanligt som ett popcorn bredvid och säger till dem att hålla sig i skinnet.. idag hade hon ju även "Lilla My" med sig, dom är för söta!

My fattar ingenting utan hon skäller på Hilda för att Hilda skäller och typ hoppar upp och ner och försöker hänga sig i läppen på Hilda, tänk er in själva hur frustrerande, här tycker Hilda att hon utför världens tuffaste och viktigaste jobb i form av att hålla ordning på 21 hästar och så har man en enerverande trasa som försöker hänga sig fast hela tiden...  


Ja, dessa djur....

De var en hekstisk dag i går, var mycket kring barnen,läkarbesök igen..håller på med lite utredningar som jag inte riktigt kan gå in på här, men det tar på kraftena kan jag säga...


Sen var det hårfrissan för Josefine och lite inhandling osv.

Asså det märks av när man inte är två kan ju tilläggas,Henrik jobbar ju treskift och ibland ser vi inte mycket av varann, alltid lika tomt då min prins!

Och srtessigt!! 

Igår var jag på Willys TRE gånger och i all hast, glömmer jag ena gången att dra handbromsen så bilen rullar i väg....

Josefine-Mamma,bilen rullar!


Andra gången, eller ja, tedje gången jag var där med Filip, då får jag självklart traska in i stror overål och mössa och grejer, ja, ja, jag skiter idet nu, vissa har andra Ferdagsmysnöjen halv sju på Fredagskvällen, men  jag har faktiskt lite och göra!


Nej, då har jag glömt pengarna hemma!

DÅ kör jag omkring med dragen handbroms i stället!!!

Konstig bilen e!


Ja, som man betèr sig när man stressar.

Hästar skulle ha mat, barn skulle köras, barn skulle ha mat..Jo, dom hjälper till mycket.

Oscar som är så stor, gör ofta mat och bra är han på det också! 

Ja, herregud, innan man kunde sätta sig i soffan denna afton, då var det mycket.


Gylling skulle kännas av också och som tur var hade jag Ellinor och Louise till min hjälp här också, Tack flickor!

Det blev inte så mycket tid, men ville bilda mig en liten snabb blick bara,Mona har ju berättat lite, men vill bilda mig en egen uppfattning.

Gylling har nog inte ridits på ett bra tag och är nu dessutom dräktig, men skall sättas i gång så smått, då hon också skjildes från sitt föl innan hon åkte och har fortfarnda rätt mycket mjölk, då är motion bra, + att Gylling är en häst som älskar att arbeta...

   

Allt satt fint, hon är artig, arbetssam, pigg och vaken, fina egenskaper för en fortsatt utveckling, sen får vi hoppas att allt går vägen med fölis och att hon kommer trivas...

Ellinor fick va min pilot idag och jag ledde till en början,så vi smått och smått kan se vad hon är för en typ av häst...

 

Gick super, verkar vara lättväxlad och mjuk.

Här discuterar vi vidare utveckling för lilla Gylling.

Hon ska ha så sent som i slutet av Juli/början av Augusti,så Gylling kommer andvändas ett par månader nu efter igångsättning.

 

Ja, man skall ju alltdi trycka i hop så mycket när det redan är stessigt men vi hann allt jag förutsatt, såååå bra!


Och Gylling kännde nog inte av min stress, för hon är en hästtyp som annars känner av ryttaren,då hon är rätt vaken, men jag döljer den nog rätt bra.;0)

Annars är ju altid ett tips att låta hästen stå om man är nånannanstans, men jag var i focus då,och stängde av allt annat....


Sen är det rakt in i verkligheten igen, men det är ju den förmågan våra fyrbenta vänner också har, vi kan inte och vi vill inte tänka på nåt annat just i den stunden vi är tillsammans, det är ju som balsam för själen!


På kvällen fylldes stallet av lite trötta hästar, de skulle få en god natts sömn inför aktiviteterna idag..

Mysigt det var i morse och se dem blinkandes är jag tänder, spåniga i pälsen och förväntasfullt väntandes för att se vad som döljer sig i Ikea-påsen idag.... Hö,Mums!

Mysigt med mumsande hästar i kylan, och det bet rejält i kinderna vid frodringen idag 19 minusgrader var här på kullen tidigt i morse...

Skönt och komma in efter morgonens alla rutiner,känna kaffelukten och höra den sprakande brasan i vedspisen och känna värmen innifrån.

Varje dag är en ny gåva/MadkullaPaula

 

P.s (Nya delen är detta, döm om min glädje då jag hittade två rostiga handtag till dörrarna, som passade in precis i stilen...bara en sån sak..) D.s




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards