madkullensislandshastar

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av paula Johnsson - 5 februari 2012 07:25

På Lördag morgon anlände fem förväntansfulla tjejer som firade att två utav dom hade fyllt 14 år. Grattis!

Dom hade hyrt stället för kalas, och det vill jag passa på att påminna om att det är möjligt, jag har dessutom förmånliga priser på detta, ridning, korv/bröd saft o  stuga...

Jag hade fixat lite i stugan till tejejrna, tänt ljus och fixat en värmande brasa, för visst va det lie kyligt med 19 minusgrader på kullen.

 Här har vi kalasbordet, som fick vänta lite, först måste det ju delas ut hästar och ta hand om dem tillsammans.

På servetterna står det ju självklart Välkommen till Madkullens islandshästar!

Och de kunde ju inte vara mera fullträff på dag!


Åååå,så vackertd det är ute, både ungdomar, jag och hästarna njöt i fulla drag.

Anna var också med till min hjälp. Tack min vän!

Utdelning av hästar är i full gång och borstning har tatt fart..

Glöm ej att ni kan klicka för större bilder,bara markera bilden.

Tyvärr blev några bilder suddiga dock.

Amanda står med Solfaxi,Cecilia med Saga,Natalie med Blesi,Emmie med Stigandi Och Melinda med Thruma.

         

Och min egen häst för dagen var Lysingur, men ryggen är fortfarnde mycket dålig, så det tar ju ett halvår att komma upp, känner mig inte så smidig just nu.... stort focus!

 

Off we go...

Cecilia och Saga. P.s, jag har lagt till Saga under våra hästar nu ,tack för påminnelsen.D.s

   

Och sicken dag, helt magisk!

Varmt välkomna tillbaka tjejer och det känns som ni tyckte det var ett bra kalas,tack för de fina raderna i gästboken och en mycket vacker målad häst.

Kram på er!


På eftermiddagen var det tur nr. 2, de var bara tre stycken, så egentligen var det lite av en lyxtur, men de bad sååå snällt när de ringde.

Och det visade sig att de var dottern till brandmästaren som var här med hela sitt brandsällskap för ett tag sedan med 22 gubbar,som kom.

Kul! Och det roliga var ju att hon fick samma häst som sin Pappa, som han hade pratat sååå varmt om.

Katla!

Jag hade Àsi, alla behöver ut och röra sig lite nu och tränas lite för sesong, så jag får passa på, men det är ju lite kontsigt.. här har man dunderont i ryggen ja, då tar jag de två största hästarna på hela Madkullen och försöker kravla upp på. Typ 145 cm är båda två.

Ja, ja, allt gick superbra och i detta gänget var det ju också en kille som firade födelsedag och de hade valt mellan en mängd olika aktiviteter, bungyjump,fallskärm osv. osv och så islandshästridning och de pratade sååå varmt hela tiden om att de ångrade inte en sekund av besöket, de var så mycket lovord jag fick höra så jag bara satt och mös!

Underbart!

Välkomna tillbaka! 


I dag var det 19 minus igen vid fodringen, varför har man inte en liten hustomte som är här och eldar hela natten?

Nackdelen med kallt är ju då vatten till hästarna, det får ju fyllas både två och tre  och fyra ggr/dag då de fryser snabbt och de kan ju inte fyllas fullt.


Nej, jag önskar mig ju som säkert hela sveriges hästmänniskobefolkning gör en termobar, eller sju!

Måste investera i det nån gång i mitt liv....När jag fått löneförhöjning kanske?!

Men sååå glad jag är att vi nu har vatten i stallet hela vintern, det är fösta gången! Investerade ju faktiskt i en värmekabel i höstas,inan har det ju rysit redan vid 1 minus.

Innan har vi ju  fått dratt slanger kors och tvärs överallt ,de är skönt att slippa.

Fryser lite i kranen bara, men efter lite hårfönuppvärmning går det fin fint!!


I dag är det lite plock och pyssel som gäller,

Fånga dagen/MadkullaPaula

 



  

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards