madkullensislandshastar

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av paula Johnsson - 24 maj 2011 21:40

Ja, i veckan har vi terminsavslutning på ridskolan här, vi har lite igenridningar kvar nästa vecka men avslutningen är ändå denna.

Det har gått riktigt fort och det är nästan lite sorgligt att säga glad sommar till alla entusiastiska elever och veta att det är ett bra tag till nästa termin startar.

  På avslutningen hade vi lite önskegång där man fick önska vilken häst man ville ha och vad man ville göra, många önskade ovalbaneträning vilket brukar vara ett populärt inslag.

Men först skulle vi självklart värma upp lite i padock och känna lite på hästens dagsform och det vill till att ha tungan rätt i mun!

   Sen bar det ut på ovalen,   en och en, här kommer jag med bestämda steg för att säga till herr Blesi som heldre stannar med sina kompisar att nej, nu var det dags för ovalen!

Han är så söt!

När han väl är där, vet han precis vad han skall göra!


Alla eleverna är jätteduktiga och det har hänt otroligt mycket med alla över en termin, jag önskar er glad sommar och är oerhört stolt över er och det tycker jag ni själva skall vara också!

 


O så har vi ju lilla undret....

Snacka om långa ben!

(Igår när vi la oss jag och Henrik, började vi skratta vid åtanken av hur de på resturangen måste sett ut när vi skriker "Vattnet har gått" och flyger ut som två gaseller och inte nog med det, när vi kommer ut springer jag åt helt fel håll, så Henrik springer åt ena hållet och jag åt andra, innan han fick gormat på mig, Vänster Paula, vänster!!

Jaha,jag var alltså om möjligt något mer förvirrad än vanligt?!

Ja, kära nån tänk om han visste hur efterlängtad han va den lille proppen!


 

Hans namn blir UNDRI FRÅN MADKULLEN vilket självklart betyder Under/Mirakel,vad kan vara mer passande!?

   Kram och Godnatt/MadkullaPaula

 

Av paula Johnsson - 24 maj 2011 05:36

Ja, nu blir det väl en blogg full av fölbilder, ja, man är så lycklig att allt gick bra, som jag har oroat mig må ni tro. 

Det har nästan varit hemskt.

Sovit jättedåligt och vart lite tankspridd (typ mer än vanligt)

Men nu är han här äntligen,tog lite bilder igår när han torkat upp och han är så söt.

  I dag är han dock blöt igen, men dom har sitt lilla hus och gå in i än så länge tills han blir ett par dar, sen skall de ut på bättre bete, det behöver Mamma Katla, men dom är allt i huset, Lilla Katla vill inte gärna visa upp sin son för de andra hästarna riktigt än,bara lite grand, men de tre första dygnen är faktiskt fölen lite underutvecklade och vet inte riktigt vad som är upp och ner.

Ser dåligt gör de med,så jag tror jag väntar de dygnen och sen flyttar över dem.

Men tänk sicken hönsmamma man blir också när det hänt sådana olyckor som nu, man hönsar ju allt lite extra nu .

  Han har en rikigt stor fin stjärn, tänk sen, ju större huvud han får, desto större stjärn, den kommer lysa upp i mörkret den.

   Nej, nu får vi ta i tu med dagens alla bestyr, det går inte att sitta här och drömma, men glad, jo det är jag och det känns nästan som det var ett tag sen, men nu är vi nog tillbaka i rätt spår hoppas jag!

Kram till er och ha en bra dag! /MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards