madkullensislandshastar

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av paula Johnsson - 29 maj 2011 19:45

Idag bar det ut i skogen igen, nya goa gäng anlände och vi gjorde varann sällskap på en skogstur med våra härliga hästar.

Vindur döptes om till "Vildur" och Kenneth som aldrig suttit till häst innan, undrade varför han aldrig gjort detta innan och skulle mycket väl kunna tänka sig en tur/vecka i framtiden!

  Fikan smakade gott i solen och hästarna njöt av att rulla sig och smaska på gröngräset.

Och katten kom ju självklart, "Fikakatten"

 

 Välkomna tillbaka alla och tack för idag!/MadkullaPaula


 

Av paula Johnsson - 29 maj 2011 07:03

Jo, öppet hus hölls det ju här i går, och vilken tur med vädret vi hade!!!

Turen MÅSTE ha vänt för oss nu!

Regnet hängde lite i luften hela förmiddagen, men det avvaktade!

Vädret är ju lite avgörande för just en liten familjeutflykt.

Kadriljen löpte på och träningen varje Fredagseftermiddag gav resultat.

   De var alldeles lagom med folk, tippar på att vi var runt en hundra pers sammanlagt, folk som kom och gick lite grand.




   Alla tyckte vi gjorde ett bra jobb med kadriljen och sen var det ju också ovalbane uppvisning med självklart både den islänska och svenska flaggan, vi får ju hylla Island för deras hästar!!

     Henrik hade också hektiska dagar med både arbete som DJ och kaffeserverare fotograf m.m

  Även alla barnen hjälpte till i fiket med försäljning av korv och bröd och kaffe och bulle, och de var verkligen jättduktiga!

Sen var det ju också lite provapåridning för barnen.

  Kort på  några av mina tjejer som är så duktiga på att hjälpa till, Tack för en lyckad dag!

    På eftermiddagen hade vi sedan en liten tur efter lite mat (korv och bröd, som brukar få ätas nu i fjorton dar, då jag alltid är så orolig att det skall bli för lite  till öppet hus och köper på mig för mycket....) och  ett antal vilotimmar för hästarna.

De var goa gäng som kom från dels Göteborg, ett tjejegäng som skratta mest hela tiden och var jättegoa, och Birgitta från ridskolan som även hon bor i Göteborg och ett trevligt par från Åsa som firade makens födelsedag.

Här är vi på hemväg från skogen igen.

Jag ledde med Sorti och nu är han "Min", VIndur är "poff" tillbaka i verksamheten igen , jag har ju inte riktigt vetat vem jag skall ha efter Wilma lämnade oss, det är så mycket som skall klaffa för ledarhästen, men i dag avgjordes det.

Jag och Sorti=  

   

   Birgitta rider   Saga.

   Birgitta var jättenöjd med Saga (är inte alla det?)

och var helt lyrisk över de vackra tölt och galoppvägarna i skogen.


Här har vi Vindur:

  Gloria:

   Litfari:

  Stigandi:

   Blesi:

    Och Solfaxi och Ellinor på Muska, som hjälpte mig. Tack!

   Välkomna åter hörni och tack för en trevlig eftermiddag/kväll.


Ja, arbetsdagen blev lång i går och som vanligt har jag ju inga större insomningssvårigheter, huvudet på kudden och PANG! 

Så sover jag, igår sommna jag nog ändå fortare.


Igår på öppet hus hade vi ju också lottereier där man kunde vinna turer och en Madkullatröja, dessvärre måste den som köpt lotten och vunnit uteturen hunnit att åka hem så du som har lott nr. 80, ge dig gärna till känna så har du ett presentkort att hämta med en ridtur i skogen.

Skriver detta på framsidan av hemsidan med!

Tack alla ni som kom och ville dela denna fantastiska dag med oss, maken och mina barn och tack till alla mina tjejer för ett riktigt lyckat öppet hus!

Kram/MadkullaPaula


 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards