madkullensislandshastar

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av paula Johnsson - 21 maj 2011 21:12

Ja, då tror ni väl jag sommnit av för gott igen.....

O nej och nej, men vart sjuk här av och till lite i veckan igen, turats om med barnen lite av och till, ja, ja, nu är vi på benen igen och innan dess hann vi ju med litet helgläger förra helgen.

Mina goa "rådatanter" gjorde oss ju sällskap igen för en helg och läger med både 6-timmars turer och dagen efter med 4,5 timmars som också gjordes i sällskap av ett helt gäng till.

Jag säger varmt välkomna tillbaka och hoppas ni tyckte det var en trevlig helg omändock med en lite vimsig "ridfröken"   


Här har vi stannat på Söndagen vid vår vackra sjö för lite lunch och fika.

   

Här är vi ute i skogen.... nånstans!?

     Välkomna igen tjejer!


Och alla vet väl nu att det på Lördag den 28:e Maj nu  stundar Öppet hus här på Madkullen?!
Välkomna alla kl. 11, för en dag för alla!


 

I helgen här nu när man äntligen var lite på benen efter både lite förskyldningar och magsjuka, så sjuder ju kroppen av enegi!

Och blommor!

Jag älskar blommor!

Måste ha ärvt det av min kära Mor....

Här ligger Jacob och myser bland maskrosorna, Josefine har fotograferat, hon är en pärla på att fotografera, kanske blir fotograf av henne?

Nej, hon ska ju bli ridfröken ja, och ta hand om Madkullen när jag går i pension eller blir ändå vimsigare,kan man bli det!?

Skämt åtsido...?

   Nu har jag i allfall fått gjort lite fint inför öppet hus!

Jag sa till Jossan, att Jo, du förstår att när Mamma köper blommor, då är det som när ni köper Lördagsgodis!

Och sen när jag planterar, då går jag som med ett litet leènde på läpparna!

 


 

 

 

   

 

Och idag har jag t.o.m orkat med min kurs för Johann Fridgerson, med mig hade jag Sorti.

Här håller vi den årliga discutionen....

Det är så skönt för vi pratar verkligen samma språk... Ja, inte islänskan då, men språket om hästen!

   Jag fick mycket goda lovord om Sorti och om jag bara hinner så måste det bära av ut på åtminstonne en tävling i femgång i år!!!

Här har vi trav...

 


   

Tölt...


     Johann lägger Sorti i pass, vilket vi skall ut på stora vidderna och träna mer på i mon...


   Och galopp, vilket vad det jag kände jag behövde träna mest på med han...

       Och jag säger bara det, Jäklar vad det gick ibland!!!

 


   Tungan rätt i mun!

  Ja, här bloggar man inte i veckovis, sen kommer en kaskad av bilder, hoppas ni tycktr det var trevlig läsning,ha en bra Lördagkväll, nu skall jag snart ladda för passläggningar!

Ses i mon Johann och tack Lisbeth och Johann för en som vanligt oerhört trevlig kurs!

Kramar från mig/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards