madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Lillkillen.

Av paula Johnsson - 24 maj 2011 05:36

Ja, nu blir det väl en blogg full av fölbilder, ja, man är så lycklig att allt gick bra, som jag har oroat mig må ni tro. 

Det har nästan varit hemskt.

Sovit jättedåligt och vart lite tankspridd (typ mer än vanligt)

Men nu är han här äntligen,tog lite bilder igår när han torkat upp och han är så söt.

  I dag är han dock blöt igen, men dom har sitt lilla hus och gå in i än så länge tills han blir ett par dar, sen skall de ut på bättre bete, det behöver Mamma Katla, men dom är allt i huset, Lilla Katla vill inte gärna visa upp sin son för de andra hästarna riktigt än,bara lite grand, men de tre första dygnen är faktiskt fölen lite underutvecklade och vet inte riktigt vad som är upp och ner.

Ser dåligt gör de med,så jag tror jag väntar de dygnen och sen flyttar över dem.

Men tänk sicken hönsmamma man blir också när det hänt sådana olyckor som nu, man hönsar ju allt lite extra nu .

  Han har en rikigt stor fin stjärn, tänk sen, ju större huvud han får, desto större stjärn, den kommer lysa upp i mörkret den.

   Nej, nu får vi ta i tu med dagens alla bestyr, det går inte att sitta här och drömma, men glad, jo det är jag och det känns nästan som det var ett tag sen, men nu är vi nog tillbaka i rätt spår hoppas jag!

Kram till er och ha en bra dag! /MadkullaPaula 

 
 
Ingen bild

M-B

24 maj 2011 06:05

Grattis!

paula Johnsson

24 maj 2011 12:16

Tack Majbritt,han var efterlängtad! Kram

 
Jenny

Jenny

24 maj 2011 06:08

Hej! Vilken fin blogg du har, och bilderna på hästarna är fantastiska! Jag älskar hästar! :)

Kika gärna in på min blogg, haha.

http://jennydaang.bloggplatsen.se

paula Johnsson

24 maj 2011 12:15

Kul och höra,ja, det skall jag göra,Paula

 
Åsa

Åsa

24 maj 2011 06:59

Grattis!
Han är bedårande söt. Själv får man ju inga föl i år och det är tomt måste jag säga.

Han har en jättefin stjärn. Men du har lite fel. Stjärnen växer inte med huvudet. Den kommer bli "mindre". Så har de varit med våra som har haft stora tecken. De är enormt stora som föl men sedan upplever man att de kryper. (huvudet växer).

KRAM kram

http://www.milasa.se

paula Johnsson

24 maj 2011 12:14

Va synd,ja,ja den blir nog väldigt fin iallfall och lite stor,hi hi, Kram

 
Daphne

Daphne

24 maj 2011 15:42

Aaw vad söt han är! Skönt att det gick bra med honom också, jag var jätteorolig nu när det har gått så mycket fel... Grattis i alla fall :D

http://www.dafiedencoola.blogg.se

paula Johnsson

24 maj 2011 21:14

Ja, nu äntligen kan man andas ut, de var som ett par elever sa till mig idag på ridskolan, det ser ut som ett helt ok släppt från mina axlar, och ja, lite så är det nog, Kram

 
Ingen bild

Eva T

24 maj 2011 15:45

Sicken puttenutte sötis:) vi vill se mera:) Kram på dig.

paula Johnsson

24 maj 2011 21:13

de kommer de kommer, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards