madkullensislandshastar

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av paula Johnsson - 26 februari 2011 08:00

Japp, denna vecka har vi kört igång.

Jag har medvetet lagt starten av ridskolan  lite sent på terminen  och därmed håller vi ju också på en bra bit in på vårkanten, det är ju ändå VÅRtermin.  


Vädret var toppen och det känns att det är vår i luften.

Padocken var görbra, då min käre make skövlat in x kg sand,ljuset var bättre då vi fått ny lampa ena kortsidan, andra kommer inom kort om allt går enligt planerna.

Ja, det kännsdes mycket bra och förberett, annars ärt det ju alltid nåt man inte hunnit med, har ju till och med fått hjälp utav goa Anna och Linnèa med att putsa alla sadlar och träns och tròt eller ej, men jag har till och med fått skyltar i sadelkammaren  till ALLA nya hästar som medverkar på ridskolan och satt in dem i pärmen "våra hästar" som ligger i stallet med bild på hästen och en kort beskrivning av den.

Ja, det känndes bra!

Och SOM alla hade längtat, de sprang upp mot stallet till hästarna och mig och det är alltid lika roligt med ett så kärt återseènde!

Äntligen är vi i gång!

Välkommen till Vårterminen 2011

  


  


Linn på Katla.

  



Sanny på Skotta.

  

Och självklart är jag i gång med alla mina tända ljuslyktor igen.

Hoppas att alla käner sig extra välkomna när ljusen brinner i skymmningen för er.

Men visst är det ljust länge nu om eftermiddagarna, Härligt!

  

Ja, det är mysigt att va ute och fodra tidigt tidigt, när ljuset börjar att tränga sig fram mellan träden.

   


    


Japp, nu har vi allt ljuset framför oss och ser fram emot en go vår/sommar med mycket ridturer och härliga sommarläger, och Geisli ja, han skall bli riktigt roligt att rida in under 2011, sicken kille!

Görgo och snäll, och väldigt liten.

Nya lille Fàkur, eller hur?

  

Hej hopp, nu har alla djuren fått mat för ett par timmar sen, nu är det lite mat i magen för mig som gäller, sen bär det av på ridtur med lite kunder  i underbara plusgrader idag!

Behöver man overål tro?

Ha en bra Lördag gott folk/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards