madkullensislandshastar

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av paula Johnsson - 7 februari 2011 13:16

Ja kära vänner, här händer det ju grejer som ni alla vet.

I går bar det av iväg till Söderköping.... men varför är det alltid så händelserikt varje gång jag skall ut på mina hästresor??!!!

I färskt minne bär vi alla med oss, sommaren för två år sedan när vi skulle hämta vita lilla Saga från hingsten i Jönköping, körandes på vår dåvarande madkullabil medd registreringsskylten PMS,japp i värsta jönköpingsbacken slutar nåt rel`ä eller vad det nu va, att fungera vilket gjorde att bilen stannade och dog efter varje 100 meters sträcka, så i 30 graders värme, med två små barn en häst och jag och Henrik, fick vi då sitta och knacka lite lätt på instrumentpanelen, köra åt sidan, vänta en halvtimma osv.


Ja, den resan går  ju också till historien, eller resan när jag var på väg till min unghästutbildning och fick bärgas både en och två gånger?!

Va e detta med mina hästresor??!!


I går i allafall, då hade Henrik legat under bilen för att laga ett framhjulslager, det gick sådär, det var nåt som strulade så det kom aldrig på.

Men det börjar ju med att vi skall hämta transporten som vi hyrt på granngården, då våran transport  tillsammans med fyrhjulingen, traktorn ,vatten- pumparna, spisen m.m självklart gått sönder.


Då står transporten innanför stängda gallerdörrar!!!

Nej, säger vi och börjar ta oss för pannan, vad göra??!!

Kollar bensintappen, finns det nån inne, nej!

Ringer runt till vä'nner och bekanta, men alla har sina transporter upptagna.

Ja, ja, men då får vi väl åka hem till damen som jobbar på granngården då!! Bor ju i Berghem.

Snacka om tur! Damen är hemma, och hon är så vänlig och följer med oss och låser upp!!!

Tack!

Japp, äntligen på väg!

Men Henrik tycker det låter skumt från lagret, så nej, vi kan inte ha denna bilen.

Ringer Henriks pappa som bor i Borås, vi får låna hans! O vad snällt!

Kör i väg och äntligen är vi på väg, nu är klockan ca 12 och vi hade planer på att åka 08.00 i går morse!

Ja, ja, kör i en pedantskött bil, vilket våra bilar inte brukar vara, ni vet hästfolk!!!?? Lite hö där och lite halm där!

Här sitter vi nu med My, Josefine lite chipspåsar och lite våtservetter!

Jag börjar torka lite här och där  då MY fäller oerhört just nu och Henriks pappa är dessutom allergisk!

Va e det för lampa som lyser här nu då, säger Henrik, är det nån dörr som inte är stängd?

Rör inget säger jag!!

Henrik öppnar sin dörr och skall stänga igen.... då får han hela dörrhantaget ink. inredning i näven!!!

Jag och henrik säger ingenting på en lång stund!!!

Men tänker dessto mer. OJ!!!


Nästa stopp kan Henrik dock fixa allt, det är ju liksom elhissar och hela köret där med, men det ordnade sig och resten av resan hör och häpna gick smärtfritt.

Här har vi hälsat på lilla Saga innan hon skall lastas på och köras till Madkullen, hämtad ända borta i Söderköping. Vilken resa!

  


Väl nere i Borås igen får vi byta tillbaka till Madkullabilen igen.

Och jag tycker inte det låter nåt, jag tycker den går så bra så!!

Katterna tycker också den är bra?!

  

Vetrinären har ju varit här både en och två gånger hos Blesi och prognosen ser inte lovande ut. Det KAN vara en tumör.

Vi har ytterligare medicinering att utföra och fler tester skall göras och idag gick han ner med ett verktyg med ljus på medans Blesi var sövd, han låg med huvudet i mitt knä... stackars Blesi!

Han har dock inte så ont av det utan det är nog mest irriterande men vi måste ju hitta orsaken till infektionen.

Just nu går han återigen på pencelin.

Vi håller alla våra fingrar och tår för att du skall bli bra, älskade Blesi!


Dora har funnit sin plats i flocken och är en mycket betämd liten dam.

  

Och välkommen till Madkullen Saga!!

Nu har jag många hästar som står på vänt, Skjona har fått nya fina skor nu och skall börja sättas i gång så smått, hon har också skjijts åt från Gaupnir som snart skall åka hem till sitt.

Saga är ett trevligt vaket sto med bra gångarter och har den extremt vackra färgen silvergulsvart!

  

Min nya fotomodell med man ner till bogen och en jättesvans.

   

Kram/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards