madkullensislandshastar

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av paula Johnsson - 3 februari 2011 10:02

Ja, i dag var det inget mysigt väder ute, det var näst intill så hästarna inte ville gå ut i morse, men lite frisk luft gör oss gott!

Men det är änna grått och trist och blåsigt, men har man djur är det bara att bita ihop, träning, fodring och mock gör sig inte av sig självt....

Men lite nya inslag mitt i allt det gråa i allafall, idag/ikväll/inatt beroende på hur snabb lastbilschaffisen är, så anländer lilla Dora till Madkullen.

Ett fint och välridet sto, skall bli spännande att se vad hon har att erbjuda.

           


    


Vi välkomnar Dora hit och hoppas hon skall trivas?!


Ràk, Katla och Thruma har blivit lite runda om magen, Katla är väl den de syns minst på, blir troligtvis hon sist och Ràk först, men Ràk skall ut på lite äventyr i gen, Alexandra skall jobba på en annan gård ett tag så Rák fölar på bortaplan, men vi har ju god kontakt så jag hoppas på att få  bli  den första som får veta vad jag blir "mormor" till?!

Annars trivs tanterna med att ha väl utfodrad foderstat och få mumsa i lugn och ro och vila sig inne på nätterna och vänta och vänta....

Här har vi en bild på en avkomma efter Katla, Stormur...

  

Och här är det faktiskt Thrumas son som är pappan, godkänd klart, men därav färgerna, svart går ju ofta igenom, men då Katlas Pappa   är fux undrar jag om inte  Katla får en fux, undra om det blir nåt vitt tecken?

Ja, det är en lång väntan 11 månader....

Här har vi Katlas syster, Leira.

De svarta stot, med en avkomma efter henne,denna pappan var black, black färgerna går alltid igenom.

  

De fölet blev brunblackt, intressant med färger tycker jag.

Undra vad Thruma får?


Appropå förra inlägget med överskrift "Uppe med tuppen" jag har ju direktlänkat min blogg till facebook så det kommer upp där med, för alla som vill läsa, kära nån va teknisk man blitt på äldre dar... klappar mig på axeln...

Då får jag en kommentar från min gode vän och barndomskamrat...

-Paula, har du någonsin varit uppe annat än med tuppen?!

*ler*

Kram/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards