madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Teknikens under...

Av paula Johnsson - 31 december 2011 08:50

Ja, asså tomten kom aldrig med nån kamera....

Han hade nog indragningar i år tror jag...

Men helt plötsligt kom jag ju på... telefonen! Jag har ju fått överta Kickis gamla då min paja! Tack min vän!

Man kan ju typ ta kort med telefonen! Och rätt hyfsade kort med för den delen. Oj, vad jag är tekniskt. He he. 

Här har vi spånnisarrna nyvakna och redo för tur...

 

Typ jättesmidigt och bara sätta in ett usb. Ja, kära nån var utvecklingen går framåt...

Tur man har massa tekniska ungdomar som kan visa hur man gör hela tiden, heller hur Louise!?


Och Hilda, jo, hon är ju nu inne i sin skendräktighetsperiod igen, alla minns väl inlägget om brandlarmet som var hennes bebis vid det laget och jag blev helt vansinnig på ljudet men Hilda hon var stolt som en tupp och gick och bar sin bebis så ömsint så!!

Nu är det en boll denna gången, här passar hon på den, den har rullat ner för slänten och Hilda passar den för alla katterna.

 

Ja, hon är för söt Hilda, går runt och gnyr hela dagarna just nu.

Men det är ju också detta att hon får ju verkligen bekräftelse för sin skendräktighet då Göran (vår svartvita långhåriga katt) med svart prick på näsan snuttar på henne hela tiden. Hon får ju alltså mjölk!

Vi putter bort han, men Hilda själv letar ju upp han och ... kom nu så går vi och diar...


Åååå Hon får ju ömma och röda bröst stackarn!

Så nu till frågan, vill någon ha en supertrevlig långhårig assöt katt?

Han är supermysig och har lättborstad lång päls.

Snälla hör av er i såfall, jag har ju inte hjärta att ta bort han och tyvärr har man ju inte ögonen på HiIda hela tiden så vips så ligger han där igen..

Kanske blir bättre nu när de får sitt kattrum såsmåningom, de får vi tro, HIlda kommer ju inte (Hur gärna hon än hade velat) in genom kattluckan...


Jo, igår var det ju en  tur här också,en jättetrevlig sådan, och vädret var verkligen på topp!

7 glada deltagare gjorde oss sällskap.

 

Och min utsikt för dagen gick inte av för hackor...

 

Här har vi tagit en liten paus för fika och hästarna kunde knappt vänta på att få rulla sig, så de börja typ när ryttarna stod och höll dem...(Och varför glömmer jag alltid en borste?!) Får väl knyta den om halsen nästa gång...

 

Och i dessa stormtider, jo, då blev de ju lite omvägar här och där, det har blåst ner en hel del trän här och var.

(Får ta med mig sekatören ut nästa tur. 

Här hade ett träd fallit precis bredvid våra bänkar, men en av kunderna sa ju, varför inte ta av grenarna så har du en till bänk!?

Gud va smart!!! Tack!

 

Ja, det var verkligen en kalasfin dag...

Det riktigt ryker om hästarna i förmiddagssolen.

Louise sadlar Katla.

Gud va bra med kamera i telefonen!!!

     

Tack tjejer för en riktigt trevlig tur och varmt välkomna tillbaka!


Nu är det ju så att lilla Saga (vad skall jag göra med dig häst?)

Hon har det ju lite besvärligt med alla de tjusiga valackerna, jag brukar berätta det och det ligger verkligen mycket i det, för hon är bara kinkig mot de starka valackerna, Stigandi, Sorti och Lysingur, de andra bryr hon sig inte så mycket om..

Men dem kickar hon ju åt, va e det med dom här Sagorna, detta är ju andra Saga jag har som kickar!!

Jo, så det föll ju sig lite olyckligt att en kund fick sig en liten törn på benet, hon tyckte sen att det var okey, så jag hoppas verkligen inte det blir värre.

Jag gick ju självklart fram och skulle trösta och tittade ju på kunden (För det är ju trots allt så att en häst gör aldrig något utan att först varna, detta missar vi männsikor ibland av förståliga skäl, vi har ju mycket att titta på, men antingen är det en blick, ett öra, en svansviftning eller nåt)

Men jag såg ju nada då jag tittade på kunden med Sorti och Tjoff!

Visserligen är jag van, men oj oj, vad jag fick knipa i hop på vägen hem.

Klockrent rätt in i foten.

Ja, du Saga, det blir nog till att ligga sist hedanefter för så här kan vi INTE ha det!

Och hur skall detta gå till sommaren då du skall träffa herr Magni?!

 

Foten ligger på en tidning ifall ni undrar och detta var bara början av min svullnad.

Tur man har hög smärtgräns!

Men den är nog inte bruten och det känns mycket bättre idag.

Skall få lite hjälp med turen idag dock ,men liiite kan jag nog jobba i ladan va?

Glasmästarn hade ju sem.stängt igår, Herregud, varför är det jul och nyår mitt upp i vårat stallbygge?!

Det går ju inte och hålla på och vara ledig hela tiden?!  

Ha nu ett riktigt gott slut mina vänner och på återhörande igen hoppas jag, Stor kram/MadkullaPaula

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards