madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 december 2011

Av paula Johnsson - 12 december 2011 06:34

Mys har det vart på hög nivå i helgen...

I Lördags flyttades hästarna till skogen och Åååå så mysigt de fick de,Vindur myser i vinden med en, typ gran hängandes i ansiktet eller nåt....

Jag var lite sen med kameran och missade alla killarnas bocksprång och spring emellen träden men kom lagom till lunchen sen och de hade de så mysigt så...

 

Henrik och "Helmer"

Sicket par!!???

En del av hästarna fick stå inne och  lite och torka inför Söndagens bravader..


Men på Lördagkväll var jag och Henrik först i väg på 70-års kalas, eller ja, kusinbarnet fyllde 40 och en annan kusinbarns tjej 30 så det blir la 70 eller?


Så visst i bland har jag faktiskt annat än ridkläder, om än inte så ofta...

 

O hästmys i stallet...

 

Kveikurs snälla ögon...

Ja, på tal om dem, igår skulle Emilia hämta Raudur från skogshagen, jag kommer upp med kassar med lunchhö,

-E de Raudur de?

-Ja, jag känner igen han på att han är lite rundare och har så snälla ögon, kvittrar Emilia.

-E du säker på det frågar jag och tittar bara i ögonvrån?

-Japp...,


Emilia hoppar upp för en barbackaritt ner till stallet och sätter av i en ovanligt klockren trav för att vara Raudur och vem möts jag av i hagen....Herr Raudur....

Emilia kommer upp bakom kröken, med Kveikur i släptåg,

-Nej, det var inte Raudur....

Dom är otroligt lika!!!!


På Söndagsmorgon samlades ett litet tappert gäng.

Jòr,vår lokalklubb inom Svenska Islandshästförbundet hade bjudit in till Glöggtur för medlemmar och denna gång hade jag åtagit mig att hålla i det,antingen kunde man ta med sig egen häst eller hyra av mig.

Lite synd att uppslutningen  inte var så stor,en del kanske var oroliga för vädret, men ordförande i Jór, självaste Lina, som faktiskt startade sin karriär med Islandshästar här hos mig och även jobbade  hos mig en gång i tiden,(sen köpte hon häst av mig... Tritill,och slutade jobba,( livsfarligt det där, att sälja hästar till nån man vill behålla på gården...) var ju självklart med och min trogne vän Cia, som gått hos mig i många år, både på ridskola och ridläger och turer,sen självklart alla mina goa tjejer!


Turen blev mycket lyckad och det var hör och häpna UPPEHÅLL!!!

Lina och Cia tyckte de upplevde många ganla minnen och Lina uttryckte när jag i en galopp framför henne for i väg.

-Du Paula, vilka minnen, jag är så himla van att se dig galopperandes framför mig med ditt hår flygande efter,det känns som dat varit för alltid!


Jo,det har ju vart några turer,både här och på Island Lina!,

Jag red Lysingur (men efter fikan bytte jag och Emilia, Kveikur var lite väl het på gröten i dag tror jag)

Lina ,VIndur, som hon bara älskade!

Cia, Katla (och vem älskar inte henne?) 

Louise Àsi,Ellinor Sorti, Emilia Kveikur och Josefine Stigandi.

En del som var anmälda blev lite sjuka och så där, så det var ju trist, men men så är det ju i bland.

   


Àsi njöt på rastplatsen och rullade sig i det torra goa gräset.

 

Och det smakade gott med  Glögg,pepparkaka och grillad korv med bröd.

   

Grillmästarn in action!

 

Àsi, dags för att vakna...

Hemfärd!

Hemväg med Katla.

 

Vindur.

Kveikur.

   

  Sorti.

 

   Àsi.

Lysingur.

 

Och Stigandi...

 

Tack för en jättetrevlig tur tjejer!

Och som alltid är alla välkomna tillbaka!

På kvällen var jag och Henrik i väg på julbord i Borås, himla mycket mys denna helgen...

Kram/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards