madkullensislandshastar

Alla inlägg den 2 december 2011

Av paula Johnsson - 2 december 2011 08:33

Ja, livet tar ju sina vändningar...

Ändrat har här blitt och efter mycket velande fram och tillbaka då känslorna svämmade över alldeles väldigt för mig så stannar lilla Thruma i Madkullens regi!

Hurra!

Egoistiskt?

Ja, må så vara, men Thruma har det egentligen förträffligt bra och fastän jag vet att hon skulle få det bra även hos Eva, så ville jag inte skilja Thruma och Katla åt samt såg alldeles för många minnen med allas vår lilla Thruma...

Och pension?

Nej, alldeles för tidigt...

           

O ja, vem vet, kanske hon får lite semester i och med smekmånad hos herr Magni till sommaren, vi får se...

   

Ja, beslutet känns bra nu iallafall, magen har vart lite upp och ner ett par veckor.


Och inte bara i och med detta, gäststugan är ju under konstruktion sedan läckan, ligghallen ligger på backen och jag har försökt stängsla om hagar här hela veckan.

Inte lätt med trän som ligger som plockepinn över trådarna och en gubbe i Norge.

Strömmen leder inte jättebra och igår, efter en MYCKET stressig dag, när jag skulle börja förberedelserna för fikan och avslutningen för ridskolan och hämta hästar i typ två meter lera (när slutar det regna?)

Så brast det nog lite för Fru Johnsson?!


Isidor går rakt genom trådarna,Gloria kommer fram till dörren och hälsar på MAGNI!!

Undri bestämmer sig för att gå ut och vill inte vara utan Mamma Katla i kväll,Isidor drar med sig både stolpar och trådar och fortsätter att vara på väg in i hagen med nedliggandes ligghall....

Jag nästan står på näsan i leran och till slut bara jag känner....

Iiiiiiiii!!! Grrrrrr!!

Bara skriker rakt ut!


Vid det här laget kommer ridskoleeleverna lite försynt och undrar nog vad de möts av i dag??!

Hej?!


Jag får lugnat ner mig och justerat upp lite hästar i stallet, ut med Magni, in med Undri osv.osv

Tack alla för hjälpen.

Första lektionen flyter på, om än dock med lite fortsatt inre stress från min sida, då skall jag dessutom på föräldrar möte och Kicki skall komma och lösa av mig det allra sista på lektionen.


Nej, då kör en bror till en flicka från första lektionen i diket med sin bil i vår backe...

Natalie (Henriks dotter) som skall passa mina och Kickis barn medans jag är på föräldrarmöte  och Kicki i padock, kommer inte fram, hon har dessutom hämtat min Oscar från tåget för det hann ju knappast jag..

Asså det känndes som lite mycket här nu.........................


Alla mammorna ryckte dock in (Girlpower! Tack!!!) och fick upp bilen från diket, jag kom i väg på föräldrarmöte, Oscar och Natalie kom fram på vägen, alla barnen på lektionen var nöjda med sin hopplektion   och som sakt Thruma är hemma   

   


Undrar när min gubbe kommer hem?!


På Söndag,Puh!! 

Nu, ut och fortsätta stängsla!

Kram/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards