madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

God fortsättning..

Av paula Johnsson - 26 december 2011 07:46

Hoppas er jul vart bra.

Här har den vart fin och fridfull.

Många blir vi ju om än dock långt ifrån hela släkten samlas.., 16 st. var vi på julafton och på juldagen bara 8!

Stormen hade ju blåst med sig en fin granatopp till oss, som Henke var och hämta i skogen och på Julaftons morgon (efter vi i sedvanlig fodrat djuren först och även de fick ju lite extra från säcken en morgon som denna)tassade en och annan trött liten unge upp för att se om jultomten vart här..

 

Och dan före dopparedagen är av traditionella skäl väldigt speciell för mig, då sparas allt till denna dagen och med skinka på spisen,juldofter i huset,levande ljus,julmusik ur högtalarna och en naken gran på golvet och med ett färskt minne av strömmlösa timmar på 12, så säger det bara tjopp!

Så går strömmen!

Jag och Oscar bara tittar på varann!

Nej, inte i dag...

Jag och Grannen ringer skyttetrafik till vårat elbolag och undrar liksom...Det blåser inte ens..

-Nej, tyvärr, kan vi nog inte ge nån tidsangivelse än..

Tyvärr! Jo, det kan man nog säga!!!


Ja, bo på landet utan elaggregat det funkar liksom inte, så med gubbben hemkommen från jobbet så dras det i gång och tack och lov kunde vi iallafall titta på "uppesittarbingolotto" i väntan på tomten..

3 timmar va den "bara" borta så skinkan klarade sig och blev så fin så och allt annat med.

Och, ja, julafton,jo, den kommer ju vare sig man är redo eller ej?!


Hilda,hon hade önskat sig en pläd hon...

 


Nu för tiden håller hon ju till i "lillhallen "

men det fanns en tid då hon höll till i stora hallen och där höll hon på och bädda och bädda, alltså jag höll ju på att bli tokig, våran stora rosa kinesiska matta låg som ett russin typ 20 ggr om dan och alla som vet med 70 kg.hundar, vet att det samlas en hel del hår och grus i samband med detta!!


Å, Grr, en jul, blev jag i städningens hetta helt vansinnig, så jag tog helt sonika och spikade fast mattan i golvet!!!

Döm om Hildas (och alla andras) förvåning när mattan sitter fast?!

Tänk om barnen berättar detta i skolan?

Jo, våran Mamma spikar fast våra mattor i golvet så de skall ligga still...


Ja, varför inte, säg vad jag inte spikat och tejpat i mina dar?

Första året jag och Henrik träffades, då jag bodde själv, då hade jag spikat upp granen i taket, så den skulle va rak...

Ja, kära nån...


Julemat, ja, det blev det ju här i stora lass i allafall...

     

Både på julafton och juldagen...

   

God fortsättning på er!

Kram/MadkullaPaula   

 
 
Cia

Cia

26 december 2011 09:29

Vad fin du är paula! God fortsättning på er :)

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

26 december 2011 11:41

Tack Cia, Kram

 
Ingen bild

Britt o Anders

26 december 2011 15:14

Hej.Vi onskar er ett gott slut o en bra borjan.Har ar det varmt o skont.Just nu ar vi ute pa var roadtrip,Ska avsluta i Miami.Kram

paula Johnsson

27 december 2011 09:45

Sköt om er, kul att höra från er, gott slut och gott nytt till er båda från oss på Madkullen!

 
Christina

Christina

3 januari 2012 13:42

Hej och God fortsättning
Har inte varit inne på din blogg på länge då jag varit i S-holm sedan den 22 dec men vilket gott skratt jag fick när jag läste om din kreativitet att spika fast granen i taket, du är för underbar men en alldeles utmärkt idé, vem har inte slitit och jobbat för att få en rak gran, ha ha ha ha ha. Nu längtar jag mycket efter en ridtur men detta väder är inte roligt men efter regn kommer sol, eller hur/kramar

http://namk

paula Johnsson

5 januari 2012 07:41

Jajemän, vi ser fram emot goa dagar snart! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards