madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Operation Bröt!

Av paula Johnsson - 19 december 2011 08:16

Ja, här är ju som ni vet aldrig en lugn stund....

Kära nån, det är ju liksom inte bara till att bygga lite boxar..

Alltså har man utrymme, är det inte alltid possetivt, man samlar på sig en massa skit, eller ja, ursäkta då,min föredetta gjorde,

Herre gud, har väl adrig vart med om så mycket onödig skit i hela mitt liv!

Gamla saker som sparats om ifall att... man får tid att laga, Nej, här blir verkligen inte tid om utifall att, då finns det tid till mycket vettigare saker...

Borsta hästar tillexempel.  


Ja, sen har det nog sparats en del även de sista 7 åren också, typ...


Varför ställer man ut en trasig tvättmaskin längst in i ladan???!!!!

Varför inte rakt på gården tills man blir så trött på den så man bara MÅSTE köra den till tippen?!

Ja, i rena ilskan har jag fått SÅÅÅÅÅ mycket gjort denna helgen, (kanske tur Henrik jobbade på sitt Ordinarie jobb i helgen..  

(Jag samlar bara på hästar ja.. Klapp Klapp)


Men jag hade också tid att ta emot 4 gäster som ville stanna på "bed and breakfast" Fredag till Lördag och  jag hade mysat till det med en öppen brasa och levande ljus för dem när de anlände på Fredagskväll.

   

Och badrummet är äntligen klart i gäststugan...

 

Blev lättstädat,fräscht och praktiskt.


Jag har fått jälp utav mina tjejer här med turerna i helgen, TACK! ...så jag har kunnat muttra omkring i ladan...

Jag har verkligen slitit som ett djur vill jag lova, glömt både att gå på toaletten och äta....

Ja, Kära nån, va gör man inte för de små liven...

En conteiner var inhyrd, o sååååå mycket skit har slängts.

Allt matrial till boxbygget finns sedan innan, så det värsta har vart att röja ut, men ni vet ju vad de drar med sig... och i och med detta lilla bygge, så görs en rätt omfattande omorganisation...

Verkstad i lada skall bli ny bättre isolerad sadelkammare...Verkstad flyttas ner till lillstugan vid hagen...3 boxar byggs i ladan,ny foderkammare inreds...

tak slås ut i stallet för högre takhöjd och luftigare yta...vägg mellan lada och stall halveras så hästarna har insyn till varann och gott och luftigt...stor höyta skapas för Helmer att kunna köra rakt in och tippa för att sedan kunna packas och vägas upp hö 3-4 ggr/dag.

Grepar/spadar,skottkärror osv. får ny plats, grimmor får ny plats med ordentliga namn uppsatta på väggen.

...Stor uppstallningsyta fixas för ev. skoning och som jag sa till Henrik,- Gud va bra yta att rida unghästarna på första gången...(Då jag alltid fått ducka vid uppsittning) Hi Hi.


Ja, somliga julpyntar... andra brötar med allt möjligt....

(Men det blir nog jul på Madkullen trots allt som alltid vetni?!)

Och  OOOO va bra allt blir för oss och hästarna!!

Och som sakt målet är att få allt klart tills vårterminenes start, men helst vill ju jag i vanlig ordning att allt skulle vart klart i  går..

 

Kram på er/MadkullaPaula




 
 
Cia

Cia

19 december 2011 09:34

Va duktig du e! :D
Blir lätt hänt att man samlar på sej en massa.. vill nog inte ens veta vad som gömmer sej i våran lada här hemma :P

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

19 december 2011 19:03

Jag vet ,jag vet, har man utrymme så... Kram

 
Anna

Anna

19 december 2011 09:38

Det låter helbra Paula! det kmr bli jättebra!! :D

http://www.mizlys.blogg.se

paula Johnsson

19 december 2011 19:02

De tror jag me, Kram

 
Ingen bild

Ellinor

19 december 2011 14:20

Vad roligt att toaletten i gäst stugan är klar! Och vad roligt det kommer bli med stallet och allt, och det blir väl skönt att slippa ducka när du ska rida in hästarna?? :)
Kram Ellinor

paula Johnsson

19 december 2011 19:02

Ja, allt känns helspännande! Kram

 
Ingen bild

Karin J

19 december 2011 21:16

Jag önskar att jag hade hälften av din energi, Paula!! Var får du dina krafter ifrån?? Så himla fint badrummet i gäststugan blev - nu får man väl inte gå in där med ridkläder mer....
Ha en riktigt bra Jul och hälsa hästarna också. Stor kram!

paula Johnsson

20 december 2011 06:21

Ja visst blev det fint, jag är sååå glad för detta + förväntansfull för hur stalldelen kommer att bli...
Enegin sprudlar! Kram

 
Ingen bild

Madeleine

19 december 2011 21:39

Hej! Ja så fint de var på toan och va duktiga tjejerna var som bla hade oss på en härlig tur.Supennöjd är jag, kanske vågar mig på Vindur nästa gång ;o) God Jul.

paula Johnsson

20 december 2011 06:19

De tror jag Madeleine, han är underbar, han också! Kram

 
Natalie

Natalie

21 december 2011 17:11

Oj, vad snyggt det blev i badrummet, Bra val vi gjorde där=)

http://nataliejohnsson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

22 december 2011 05:51

Heller hur? Du får komma hit och titta me. Kram

 
Susanna

Susanna

22 december 2011 08:46

Tack för en mysig vistelse, vi njöt av brasan och inte minst den underbara turen på lördagen! Vi längtar redan tillbaka! Några bilder från vårt besök hittar ni här:

http://akerang.blogg.se/2011/december/pa-hastryggen-med-madkullens-islandshastar.html

Tack och GOD JUL!
Sanna och de andra tjejerna från StudentConsulting

http://akerang.blogg.se/2011/december/pa-hastrygge

paula Johnsson

22 december 2011 15:13

Va jättefina bilder ni fixat, varmt välkomna tillbaka, nästa gång hoppas jag stallet är klart, så jag kan vara med också, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards