madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Unghästar.

Av paula Johnsson - 16 september 2011 04:32

I Onsdags hämtade vi hem våra kära unghästar som gått och gottat sig hela sommaren.

Nu är det höst!!

Inga problem att lasta, de var hur goa som helst, en eloge till Majbritts uppfödning! 

Trevliga och lättmedgörliga små killar!

Väl hemma fick vi bekanta oss med Lysingur,Geilsi och Farbror Àsi som skall vara där och uppfostra småkillarna över höst/vinter.

  Àsi och Gaupnir.

   Svipur.

   Vilken färgskrud!

 

Àsi och Svipur får syn på nåt...

  Skäckrumpor!

   Àsi och Gaupnir, Gaupnir är sin far Sorti upp i dagen!

 

   De va kul att se dem, Àsi blev bundis med Gaupnir, Geisli med Svipur och Lysingur med Isidor, som för övrigt är en kopia av Gjafar, det känndes nästan som han återuppstått i går, åååå vad jag saknade han!

Vi hoppas på att Isidor blir lika fantastisk som Gjafar va!?

  Busiga Lysingur vill vara med på ett hörn...

  Idag bär det iväg till Stockholm för att hämta hem Kveikur...

Så idag var det uppstigning 03.20 istället för vanliga 04.30, så kan känna en viss trötthet i kväll.

Ha en bra dag och på återhörande/MadkullaPaula

   

 
 
Ingen bild

Anna Danielsson

16 september 2011 08:54

Vilka härliga bilder! Åh, fina lilla Gaupnir! Alla dina hästar är så otroligt fina men Gaupnir & Sorti tycker jag är finast. Hoppas du får en trevliga resa med Kveikur, //Kram

paula Johnsson

17 september 2011 05:53

Tack Anna, alltid roligt med kommentarer, kul att du gillar mina hästar , Kram

 
Ingen bild

Kicki

16 september 2011 23:01

Ska bli väldigt spännande att hälsa på honom på söndag... Kramar...

paula Johnsson

17 september 2011 05:53

Det skall du få göra, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards