madkullensislandshastar

Alla inlägg den 8 september 2011

Av paula Johnsson - 8 september 2011 08:41

Ja, i går bar resan av till Orust där vi var för att hämta våra getter sist,nu var det i grisäreènden denna gång.

Bacon vår stora kastrerade gris kommer att lämna oss och in flyttar nu istället lille Sigge.

   Ja, ja, det ligger lite i det Ludvig säger.....

Madkullens djurpark"


Nu är det meningen att dessa (Sigge och Stina) skall få bli föräldrar i framtiden och då är det så att lille Sigge är inte bara minigris, jo, faktum är att även Stina är det (lite mycket matrester sen ridlägrerna bara)

utan han håller måttet som MICROGRIS!!!!!

Detta är den nya inne flugan i Storbrittanien, man få ju försöka hålla sig lite "HIPP" vetni!

Var och varannan invånare har en "Microgris


Där vi var, där hade de precis fått en kull, eller de var två veckor, och jag lovar, de slår allt va både hund och kattungar heter, herregud va söta!!!!

Ja, vi får hoppas Sigge växer till sig snart, men fram till ett tag bor han i stallet för lite socialicering och värme.

Och en som har ett nytt kall nu, ja, de vet ni väl vem det är ?...

Vem kikar in om inte lilla Hilda?!

 

"Siggemannen"


    På hemvägen så var ju jag så himla kaxig så (ni känner till min brorädsla från föregående resor dokumenterade på bloggen?)

så jag sa, jo, men vi kan nog åka över körnbron....

O Herregud!!!!

Ja, tryckte ner låsknappen på min dörr och höll mig krampaktigt i instrumentpanelen och höll andan.....


Puhhh! Vi kom över...


Väl hemma var det hög tid för förberedelser för ridskolan, det har varit en mycket blöt start med ihållande regn, men glada och ivriga elever och upplägget  är bra i år tycker jag med färre grupper/dag men fler dagar,så allt känns toppen och alltid lika roligt att träffa nya och gamla elever och som sakt sommarlovet har gjort er gott!

Ha en bra dag, nu skall jag gå ut och prata med Sigge! Kram/MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards