madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Lite sent...

Av paula Johnsson - 14 september 2011 05:11

Ja,de dräjde lite innaninlägget kom , men här följer fortsättningen...


Lägergänget från Söndagen avslutade ju med en liten kortistur på Söndagen och alla var så nöjda och glada och pratade defenetivt om att komma tillbaka.

Tack för denna helgen och ni är varmt välkomna tillbaka flickor!

  På Sönadgseftermiddag anlände ett nytt gäng som ville ut på äventyr, vi hade en längre tur med lunch och vädret var kanonbra ridväder, alla våra regnkläder var nerpackade men förblev faktiskt i våra väskor så det var ju skönt.

Här tar vi en liten promenad med vår kompis, så de får vila lite och vi andvända våra egna muskler lite i en rätt så brant uppförsbacke.

     Vid fikan sen så packar jag upp allt så stolt med orden om att jag tror banne mig inte jag glömt nåt i dag...

(Ni som är här ofta vet ju att jag oftast glömmer nåt?!.....)

-Nej, jag har ju till och med ¨, med mig en duk.....


Men va ligger här? Hemma på gårdsplan??????

  . Jo, besticken!!!!!

Det blev till att tälja sig några kinapinnar, men allt blev så bra så bra!

Här kommer några med på bild  efter en låååång galopp!

(Klicka på bild för större format)

     


Här följer en liten bildserie med galopp från ängen...

     


Välkomna tillbaka alla och tack för trevligt sällskap!

   På Måndagen for jag iväg tidigt med planet och skulle kolla hästen i Stockholm...

               

Ja, som ni förstår skall han ju flytta hit.....

Och Muska flyttar på Torsdag, så gör även Meyja, och Kveikur hämtar vi på Fredag.

Alltid lite ändringar på hösten vetni.

På gården jag va, fanns också Dreki från Lind, år 2010 högst bedömda 5-års hingst efter Askur från Håkansgården som även är Pappa till min Sorti och farfar till lille Lysingur.

Johan Häggbergs hingst som fick silver på VM i år, kul att se han.

 

Lite lik Sorti, samma ansiktsutryck!

Här har vi han in action, med farbror Johan på ryggen!

   Ja, nu tillbaka till verkligeheten!


Flygresan hem... Hmmm!!!

Då hade ju alltså stormen börjat dra in, ja, herregud säger jag bara!!!

Jag är alltså höjdrädd om det nu gått någon förbi,om jag så går upp på en stege?!

Och hela planet skakade och hoppade och jag var helt övertygad om att min sista stund var kommen!!!

  

Det kändes som en evighet innan vi tog mark.

Gud va hemskt, och här skall man då alltså ut och flyga i gen nästa Onsdag, då bär det ju av till Island!!

Hoppas vi har vädret med oss!

Efter landning utbrister flygvärdinnan, -Då tackar vi Kapten för denna fantastiska landning!

Va???!!!


Ja, herregud, tur jag inte har ett kontorsjobb och åker fram och tillbaka till Stockhplm var och varanann dag kan jag säga, nej tacka vet jag galna och oinridna hästar, tar gärna 30 st sådana framför en sån här landning igen!!


Mwn det blir bra med Kveikur!

/MadkullaPaula

 

 
 
Ingen bild

Anna Danielsson

14 september 2011 07:50

Tack för en jätterolig ridlektion igår!!! Kveikur ser så snäll och fin ut!//Kram

paula Johnsson

14 september 2011 09:10

Tack själv Anna, ni är superduktiga! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards