madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Vi ber!!!!

Av paula Johnsson - 10 februari 2011 12:53

Ja, det gör vi verkligen!!

Denna vintern har verkligen varit kantad av bekymmer och bortgångar .

Bulten lämnade oss så tragiskt, Blesi är sjuk och nu igår, då skall vi ha friluftsdag här med ängskolan och Ellinor e go o e här och hjälper mig, vi hämtar hästar och så som vanligt, men någon ligger inne i halmen helt stilla och genomsvett, Gjafar!!

Vi tar in han i boxen och mycket riktigt som man misstänkte ett kraftisgt kolikanfall, han kastar sig fram och tillbaka och det är riktigt otäckt.

Mitt i friluftsdag inväntandes 10 st skolungdomar, här står jag med två st egna sjuka barn och nu Gjafar upp på det!

Ringer vetrinären som kommer i ilfart, Henrik får komma hem från jobbet och ja, hej och hå!

Vi sondar ner vatten, han får kramplösande och smärtstillande och vi får rådet att gå gå och gå!

Henrik tar hand om Gjafar.

Jag tar eleverna och om det inte vore för detta  missöde så vore allt toppen, vädret var strålande och jag hörde t.o.m fåglarna....

  

Jag håller lite information, men mina tankar är om än dock lite splittrade idag kan jag säga...

  

Hästarna är mycket pigga och glada och eleverna tycker det va en toppen dag så turen blev jättelyckad trots allt.

Här komer jag och Wilma.

    

Ràk, (som för övrigt åker på Söndag) och Skotta.

  

Solfaxi och Thruma.

  

Katla.

  

Raudur och Stigandi.

  

Och toppentack till Ellinor som hjälpte mig med elever hästar och promenader med Gjafar!

    

Sen var det poängpromenad och fika för eleverna och jag önskar er varmt välkomna igen, nån har redan ringt och bokat ridläger för sommaren, Kul!


Eftermidaggen bestod i att gå ocgh gå och gå. Vetrinären kom ytterligare en gång och vi konstaterade fortsatt promenad och se fall det vänder, borde vända nu!

Emellan promenaderna försökte jag ta hand om sjuka barn hästar osv osv.

Henrik fick ju åka tillbaka till sitt arbete.


Jag hann kännna av Dora me i nån halvtimma som blev över...

Vi tränar lite på att vänta på nästa signal, som visst har glömts av här för fröken, men hon var lättlärd och snart var vi tillbaka på utgångsläget.

  


  

En trevlig liten dam, dock något överviktig och vi får jobba mer på bärigheten.

   


   


Och som sakt vi fortsätter att be, hela natten har jag och Henrik hjälpts åt att ta olika pass och kollat till Gjafar och gått och gått och gått, jag vet precis hur långt man hinner runt ovalbanan nu på 20 minuter i skritt .

Vetrinären var här nu på morgonen och gjorde samma procedur som gårdagen och vi fortsätter att gå, nu en gång i halvtimmen.

Prognosen ser inte så god ut och i eftermiddag tas ett beslut om Gjafar skall få springa på ett par andra ängar i sommar, dom grönaste himmelsängarna.

Be med mig och håll tummarna för MadkullaGjafar!!!

  


   Kram

 
 
Ingen bild

Anna Danielsson

10 februari 2011 13:29

Tänker på Er!
Kram Anna

paula Johnsson

10 februari 2011 13:57

Tack Anna!

 
Ingen bild

Mickan

10 februari 2011 13:38

Det är alltid lika jobbigt att stå så maktlös!
Håller alla tummar på att han orkar kämpa sig igenom detta!
Stor kram från oss på Torpet!

paula Johnsson

10 februari 2011 13:57

Tack Mickan!

 
Cia

Cia

10 februari 2011 13:42

o nej :(
ska hålla tummar och tår att gjafar blir bra!
älskade häst <3

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

10 februari 2011 13:57

Tack Cia

 
Natalie

Natalie

10 februari 2011 14:03

Nä usch, det var inte kul att höra Paula, sitter och gråter några tårar för lille Gjafar.
Hoppas han blir bättre, håller verkligen tummarna...

http://nataliejohnsson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

10 februari 2011 16:02

Tack Natalie, ja, det är inte roligt när våra kära djur blir sjuka och man står maktlös, Kram

 
Ingen bild

Anna-Lena

10 februari 2011 14:33

Hej Paula
Det var länge sedan, vad tråkigt att Gjafar är dålig. Jag vet inte vad Linn kommer att säga när hon hör det. Hon kommer att hålla alla tummar för att han ska bli frisk, hennes favorit häst. (jag också givetvis) Kram

paula Johnsson

10 februari 2011 16:01

Ja, det är ju mångas favorit, Tack o Kram

 
Ingen bild

Eva

10 februari 2011 14:57

Mardrömmar!!!!! Hoppas det går väl.

paula Johnsson

10 februari 2011 16:01

Tack Eva, Kram

 
Sarah

Sarah

10 februari 2011 15:26

Håller jätte tummar för gjafar!!

http://starlet83.bloggplatsen.se

paula Johnsson

10 februari 2011 16:00

Jättebra, tack!

 
Louise

Louise

10 februari 2011 15:43

Nej!!
jag håller allt jag kan hålla!!! :(

http://lollonilsson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

10 februari 2011 16:00

jag med!

 
Ingen bild

Britt

10 februari 2011 16:24

kära Paula!Jag har tänkt ibland att när ska det vända?När ska det kännas bättre?Förstår hur du känner dig och lider med dig.Många kramar Britt

paula Johnsson

10 februari 2011 16:25

Kram Britt

 
Ingen bild

elvira

10 februari 2011 16:42

Vad tråkigt med Gjafar :( han var en fin häst.

kan du inte säga till dom som inte kan rida att dom ska hålla i manen istället för att dra och hålla balansen i tyglarna? aj i munnen för solfaxi :'( säger det för hästarnas egna bästa.

paula Johnsson

10 februari 2011 18:27

Hej gumman, det gör jag jätteofta, det var nog bara ett ögonblik där för jag hade haft koll där hela tiden,vi tänker båda på hästarnas bästa/Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards