madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Uppe med tuppen.

Av paula Johnsson - 1 februari 2011 15:07

Visserligen är man ju det varje dag, men idag efter utfodring av alla djur och barn och ivägskickning till skolan, var de dags att ta emot Håkan kl. 08.00 som kom med hö och halm.

Alltid lika gott när man får hem det, men oj vad hö och halm och spån m.m det gått åt  i år!

Dagen bestod sen mest i att få in torr halm i ligghallarna och hästarna blir så glada så, är väl sådär en 30 skottkärrer minst varje dag?!

Wilma och Gjafar vill mumsa på lite ute ist.

  

Solfaxi-han va så söt, varje gång jag kom med en kärra så var han lika nyfiken...Va e de i  nu?

Dörren stod på vid gavel, men Solfaxi han stod så lugnt och fint och mumsa och åt, brydde sig inte om att gå ut där inte....

 

Härt har vi Hersir med en toppluva, bakom honom står Haleggur som för övrigt är såld nu, till Viktoris från Borås, Lycka till säger vi till dem!  


Tittut!

Vi får väl se hur det blir med Hersir, han finns ute på annons han med , men på nåt sett känns det som att han kan bli en himla bra turridningshäst, ja, vi får se.

    

Skotta.

   

Och Blesi, lilla Blesi!

Han är lite sjuk dock, jag vet inte riktigt vad det är, är lite hängig då och då och varar i från sitt öra,inte trevligt.

Han har redan fått två pencelinkurer och i morgon kommer vetrinären tillbaka, känns mycket nervöst.

Tänk om det är nåt allvarligt?!

Jag vet inte hur många gånger jag sakt, men skulle ju haft tio hästar som Blesi!

Vi får hålla tumarna gott folk att det går att bota?!

  

Skjona och Gaupnir.

   

Stigandi.

  

Raudur och Gaupnir bakom. 

   


Jag är övertygad om att hästarna lagt sig tillrätta i halmen nu och gosar...

Och vet ni, Orvars morrhår har börjat växa ut, så det kanske inte dröjer ända till midsommar trots allt?!  


  

/MadkullaPaula   

 
 
Louise

Louise

1 februari 2011 15:33

hoppas att blesi blir bra snart....:)
kramar

http://lollonilsson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

1 februari 2011 15:57

Ja, vi håller alla fingrar och tår Louise, Kram

 
Cia

Cia

1 februari 2011 16:19

stackars blesi.. vad vore madkullen utan den gentlemannen?
Hade själv 2 sjuka hästar i helgen men de blev friska tack å lov. Hoppas verkligen att lille blesi snart blir bättre!

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

1 februari 2011 16:30

De hoppas jag med gumman, Kram på dig!

 
Ingen bild

Britt

1 februari 2011 17:46

Hoppas att Blesi blir frisk snart.Själv ligger jag rätt däckad av feber och världens rethosta.men längtar till ridskolan.Kram Britt

paula Johnsson

1 februari 2011 20:03

Stackars dig, jo de är ju förkyldningstider tyvärr, du hinner säkert bli frisk till ridskolan dock, Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards