madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Förväntade föl 2011

Av paula Johnsson - 19 april 2010 10:54

Ja, det vill  till att planera i tid!!

De stona som förväntas betäckas av Magni i år är Thruma...

  


Katla...


   


O Skella...


   


De blir bra de!! 

Magni är en hingst som är allsidig och kan plocka fram mycket posetivt i ett sto, han har färg, gång  och framför allt lynne!

Skall bli spännande och se om han nedärver något av sitt lilla vita i ansiktet till sina små.

Känns lite litet med bara ett föl i år, fölen är verkligen årets höjdpunkt känner att man går och väntar nu, Tänk förra året när Urvinda fick sitt lilla underbara stoföl på dagen innan öppet hus...


  

Då var markbladet här och gjorde ett fint repotage om oss, sicken höjdpunkt med ett dagsgammalt föl!!

Ja, dom är härliga.

I dag har jag hunnit med att träna Björk, (mycket häst kan jag lova) svarat väl på inridningen och rids och har skor nu och utvecklingen går framåt. Får se hur Eva tänker med henne sen.

Har också tränat Magni och där går det också framåt, tränade galoppfattningar för och höja upp han lite väcka han  , och ja, posetivt även där...

Han blir en bra Pappa han!!

  


Hästarna har det underbart i vårsolen!!

Katla ser nästan dö ut....

  


 Men hon till och med snarka!!

  

Hon mår gott av att stå inne hos Thruma, kan inte riktigt slappna av i flocken är väldigt låg i rang, och behöver lite extra mat.

Har rätt många småhagar nu just för att en del av hästarna har lite enskilda behov och det är viktigt att se till var och en.

Tänk så olika alla är egentligen, det märker man efter ha gått igenom så många hästar genom åren.

Alla hade det gott i vårsolen nu på förmiddagen.


   

Ja, en del håller ju vakt då!

   

   

Här har vi Raudur.


  


Vindur.


  


Hrappur.

 

Till och med Stigandi låg och vila, inte ofta man ser han så avslappnad...

     

Ja, tills han hörde kamera ljudet. Va??!! 


  


Nej, ut och fortsätta, måste hinna mycket mer innan lunch och sen kommer ett nytt gäng från kommunen i eftermiddag. 

Hopp och hej/MadkullaPaula

  


 
 
Ingen bild

Christina

20 april 2010 08:59

Hej och tack för fina bilder på Katla hon verkar väldigt avslappnad, skönt för henne med egen lite "kuppe" tillsammans med Thruma.
Oj vad spännande med ett Katla/Magni föl, så vackert och så perfekt det månne bli, det ser vi framemot väldigt mycket/kram fr Christina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards