madkullensislandshastar

Alla inlägg den 5 april 2010

Av paula Johnsson - 5 april 2010 16:32

Ja, kära nån, hur ser jag ut??!!!

Häromdagen var jag gul och blå på armar och ben, nu är det huvudet och ögat!!!

Ja ni vet nya Flugar, han är väldigt speciell!!

Han har inte varit länge från Island och är en typisk "Islands" häst.

Mycket reserverad ,vaken på mitt kroppsspråk, lite osäker och skygg.

Ja, nu ville det ju sig så att Flugar är precis som de flesta importerade islandshästar inte lätt att fånga i hagen, det förekommer aldrig att man hämtar EN häst i grimma och sen tränsar, då föser man kanske in hela flocken i stallet eller hämtar i träns.

Nu kan jag ju som har verksamhet inte hämta och låta mina stå lösa på gården då hade det nog blivit lite kaos, men i mitt förra liv bodde jag nog på Island med hästarna vild och fri.

Jag förderar ju isalndsfödda islandshästar man får så mycket på köpet som gör hanteringen lättare, ja inte för att jag vill bli nockad då och då me, jo det var det som hände...

Flugar vill ju som sakt inte gärna bli fångad då och vi är precis i förtroeende jobbet och det går framåt, men här hade vi ett litet bakslag och Flugar ryckte hela huvudet som faktiskt väger ca 40 kg, rätt in i mitt öga!!!


   


En lättare hjärnskakning tror  jag att jag drog på mig också, ja, kära nån, många blåmärken blir det ...

Fick förklara här på turerna vad som hänt, ser ju inte så jätteseriöst ut typ.


I Fredags körde vi upp Björk till Johann i Uddevalla, hon skall vara där en vecka till att börja med så jag kan ägna mig åt påskturer samt att träna till tävlingen i April....

Hon var jätteduktig att lasta och man märker att markarbetet gjort henne gott.

Sen fortsätter vi inridningen när hon kommer hit igen.


  


Ja, och Påsken har ju varit och vi med den..

Sonen fyllde år på påskafton, 16 år! Kära nån det är nu man börjar bli jämngamla va?

Han föddes på Påskafton och i och med skottår så infaller det var fjärde år, så har ju raskt räknat ut att det kommer bli nästa gång på hans 20-års dag.

Vi hade lite främmat här och påsklunch, kalas och tårta.

Här har vi mig och Henrik lite kalas fina...


  


Och det där minnet jo det är ju bra men kort, hade verkligen gjort mig till och tatt ett snack med påskharen som gjort skattkartor och berättat utförligt vad alla påskägg låg.

Jajemän det sista påskharen sa på Fredagskvällen är ju att Josefines ligger i diskmaskinen!

Japp jag glad i hågen upp med tuppen på påskaftonsmorgon skall sjunga för Oscar planerar och grejar, gör alla de vanliga morgonsprocedurer.

Tvätt disk uppplockning osv osv...

Jo, DISK......

  

,

Hela diskmaskinen luktade gott av godis och godis.,

Men Göta petter säger jag till Jossan, påskägget!!!!

Ja, ja, Josefine fick ett nytt påskägg, fick förhandlat lite med haren, han tyckte att mitt minne sviktade lite väl...

Ja, ja inte så himla lätt och komma ihåg allt, har nog med att komma i håg vad det är för en dag!!!

Jo, påsken avklarad och vilket underbart väder det va på eftermiddagen.


Söndagen bestod i två turer en på förmiddagen och en liten med två damer på eftermiddagen, Birgitta och Ingvor från ridskolan. En jättetrevlig tur utan vidare incidenter, bara min tygel som gick av så jag förväntade mig att jag skulle hamna i diket på väg hem och få en tira på andra ögat med, men Vindur skötte sig så bra så bra med knuten tygel..


  


  


Birgitta sken som en sol hela vägen...


   


Ingvor likaså...


  


Välkomna tillbaka tjejer!


I dag Måndag hade Herik en 1,5 timmars tur  med två stycekn och jag begav mig ut på en 2,5 timmars med fyra kunder och Josefine var också med.

I dag red jag Wilma och det går bättre och bättre hela tiden  har fortfarande fullt upp med att lära oss varann.


  


Josefine och Kjartan.


    


Katla. 


   


Blesi


    


Raudur.


  



Vindur.


  


En jättemysig tur med inte mycket regndroppar på oss och humöret var på topp! Ni är varmt välkomna tillbaka alla.

/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards