madkullensislandshastar

Alla inlägg den 10 april 2010

Av paula Johnsson - 10 april 2010 14:36

Ja, nu börjar högsesongen ta fart igen, Kul!

I Onsdags hade vi ett dagridläger här med tjejer från ridskolan och två döttrera som hängde på. En helt underbar dag hade vi och det kunde nästan inte vara mera lyckat.

Vi började med lite fika sen pyssel med hästarna och en lektion i padocken efter det.


    


Här har vi en koncentrarad Eva...


   


Britt....


   


Marianne och Lisbeth....


    


Rebecka i rosa...


  


Sanna...


  


Och Karin....


  


Efter lunch som vi faktiskt avnjöt ute!!!!

...Var det dags för utetur, Lisette var med mig och jag passade på att inskola Flugar lite.

Han försökte väl att ge mig en liten blåtira till genom att skicka av mig på ängen, men not! den gubben gick inte !

Mycket krut är det i gubben, men vi jobbar på detaljerna det skall nog bli häst av han med såsmångom, och det är rätt mycket jobb med hästarna innan de kan vara helt pålitliga till kunder.


  


Bulten kommer ju klart och möter upp.


  


En strålande Karin...


  


Britt....


  


Rebecka...


  


Och en trött Greta....


  


Tack för en helt underbar dag och välkomna tillbaka alla!!!


Här har vi mammas bebis!!!!Återbesöket hos doktorn gick bra och nytt ben har bildats TROTS inte så mycket stillhet, men det såg bra ut allt.




  


På Torsdagen var här ett glatt gäng för en tretimmars tur,  vädret var med oss och ridturen var lyckad.


          


Välkomna tillbaka!!


På Fredag eftermiddag var det dags för träning till kadriljen och öppet hus den 29e maj, då är ni alla hjärtligt välkomna.

Har fullt sjå med att lära Shalle buga


  


    


O Johanna hade fullt sjå med lilla Hrappur som var på sitt alldra busigaste humör igår!


  


Det blev för mig att rycka ut i Ludvigs gympaskor, jeans och en väldigt för stor hjälm....


  


Till slut fick jag allt lite ordning på gubben igen, "dessa troll"


  

O vilka dagar vi haft!!! Underbart. Igår tog vi ut dynorna och satt och slappa i solstolen en stund!!


   


Och idag har jag varit uppe med tuppen, jo, det brukar jag ju och vart i väg på träning för tävlingen den 24e April.

I dag tränade vi på Sinntorpsbanan....


   Observera hans nya fina träns, hans nya färg är numera grön!!       


Och i morgon bär det av på en liten tävling med, spännande...


   



Och här har vi pussgurkorna, är de inte söta!!??? 


  

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards