madkullensislandshastar

Alla inlägg den 15 april 2010

Av paula Johnsson - 15 april 2010 21:25

Ja, hela veckan har ju bestått i uteturer med ridskolan, o sicka kvällar det vart!! Ja, det kan vi ta fler utav! Har börjat knoppas och grönskas så det står härliga till. Åååå va jag njuter av våren, nu får man lön för mödan för hela vintern man stått ute och jobbat i slask och snö och kallt.

Ja, turerna har vart lyckade och både hästar och elever har varit jätteduktiga. Tack för en fin vecka!

Jo, jag känner allt att man lever efter detta kan jag meddela, mina små Katla turer verkar ju va ett minne blott, nu rider jag alla "galningar" (skämt åsido)

men va ni glada för att ni kan ta över dom när dom är klara

Grejen är bara den att jag hamnar 300 meter framför mina elever hela tiden...

Ja, ja, både Wilma Flugar och Vindur har lite svårt för att stå still så det blir många bra tillfällen att träna just detta.

Här komer vi hem efter sena Torsdagsturen med solen som glittrar över oss.

Jag på Vindur, Natalie  på Blesi.


  


Här har vi Louise på Raudur.


  


Kajsa ville nog inte va med på bild, man Gjafar ställer upp.


   


Emelie på Flekkur.


   


Ilka på Kjartan..


   


Julia på Stigandi.


    


Helena va med  på Muska och hjälpte till med ett par extra ögon, tack för hjälpen.


  


Och vet ni idag får jag ett paket på posten, alltid kul!!!

Det är från Nina i Stockholm där jag gick min Ho`lar utbildning.

Då har hennes mamma börjat sticka hundtröjor (hon e grym på att sticka)

o tänkte direkt på lilla My.

Men har ni sett?! E det inte sött?!

De e ju min bebis förstår ni? 

Tack snälla Nina och Mamma!!! Gud va gullig tanke!

Och jo, det skall bli snöstorm på Lördag så den kommer säkert väl till pass....

Jo, väderleken hinner ju ändra sig tre ggr i kvarten men vi får väl se, kvällarna e lite kyliga, gott me en riktig tröja.

Fin va? Tror säkert Mamma Stockholm tar emot beställningar gott folk!


  

Men emellan de här tokiga väderleksrapporterna så ser jag att det knoppas i dikerna, jo, det är inte långt bort nu, så passa på att boka vitsippeturer!!!


 


I mon är det städning i stallet och träning av hästar, Björk är hitkommen igen och inridning pågår för fullt.

Magni tränas varje dag  inför tävlingen mest i balansträning samt galoppfattningar.

Flekkur tölt tränas och fortsatt utbildas , Flugar tränas i förtroeènde samt att komma tillbaka tillbaka till  ruta ett i munnen.

Asså va var svaret på det där att dygnet inte hade 48 timmar?

Jag skulle nog behöva det ett tag framöver + en extra rumpa!!!

Nej, jag får gå och lägga mig strax så jag orkar upp i mon, då väntar förmiddasträningen+ stallet ,hämta hö m.m sen är det knatteridning och i helgen stundar läger. Välkomna! /MadkullaPaula

  



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards