madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 april 2010

Av paula Johnsson - 13 april 2010 22:20

Ja, lyckoruset har varat ett par dagar och är än sen tävlingen.

Det skickas goa bilder till mig både via facebook och via mail, verkligen jättekul!

Idag har dagen varit fylld med jobb, men hann ändock med ett fikasnack me goa väninnan Mira, kännt sen länge och när vi träffas är det nästintill att vi pratar i mun på varann för vi har så mycket att säga, ja det är härligt. Collaget har jag lånat från hennes blogg.

  


Och bilder via facebook....


  


Ja, detta lyckorus varar nog en stund!

Ridskolekvällen bestod i uteturer och sicken kväll vi haft, helt underbart!!!

Sov gott vänner, hörs en annan gång. Godnatt!/MadkullaPaula




Av paula Johnsson - 13 april 2010 10:06

Ett himla starkt vårtecken är ju endå alla dessa hårbollar till hästar som fäller "fett" nu!!! (Tonåringarnas utryck,betyder altså mycket för oss som som är en bit över 16)

Kära nån! Friserade Thruma igår, såg ut som man hade massakerat en häst på gårdsplan!!


 


Hon börjar bli lite rund om magen, sååå spänd på vad som gömmer sig där?

Månne det vara en skäck? Gulbrun? Brun?

Ja, tiden får utvisa. Thruma lämnar så trevliga lätthanterade avkommer och varje år säger jag hoppas vi kan behålla detta fölet!?

Hade vart så roligt att ha nån som heter ____ från Madkullen!

Men så kommer vinterns bistra tider, ja, ni vet!

Ja, vi får se i år!


  


En halv häst!

Nu är Thruma av med sin vinterpäls nästan allt, hon tyckte det var så skönt! Fått ny torr go hage, blitt av med skona så nu är det bara att säga Välkommen____ Från Madkullen!

Idag (om jag hinner) Oftast kommer det nåt emellan skall jag äntligen ta tag i att uppdatera "Våra hästar" på hemsidan som är lite inaktuell just nu!!

Tog lite kort i går så vi får väl se om det fastnat.

Vindur han gör sig på bild han!


     


Flekkur fick i går nya skor och nu skall töltsättningen tas i tu med och fortsatt inridning....


   


Wilma har ett väldigt sött näpet utryck tycker jag...


    


Ha en bra dag i solen gott folk! Och tack snälla för all de fina kommentarerna ni lämnat till mig och Magni i samband med tävlingen!

En liten ändring för er som läser blir det denna veckan...

Jag har ändrat i terminsplaneringen, vi får passa på att njuta av det goa vårvädret, därför blir det uteturer på ridskolan i dag gott folk, ja hela veckan!! Istället för vecka 17, Välkomna!/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards