madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Ankomst.

Av paula Johnsson - 27 augusti 2009 08:32

I går fm var det en liten skolklass här på besök och tittade på alla djur, klappade, matade och red en liten tur i padocken.

Nu var jag så ivrig med kameran sen att fotogafera Hrappurs ankomst, så jag råkade ju radera alla kort fick i allafall sparat ett, där jag förmodligen är mitt upp i en livlig discution, men Andreas blev bra i allafall!

Dom kommer föresten nästa Onsdag med, så då får vi ta lite fler kort.



Ja, sen var det dags för Hrappurs ankomst....

Hrappur som i övrigt betyder rapp kvick och lite busig.

Jahopp... Hrekkur betyder, Full av rackartyg och bus....


Har jag två busar nu då??!!!

Njea, Killar med glimten i ögat tror jag va?

Här hälsar Hrappur på Bulten... Akta dig för hornen du.




Många vill hälsa....




Trana blev hans följeslagare, kände kanske lite att.. Mmmm en till som är ny mer än jag... Kom jag tar hand om dig!



En kopia av Hrekkur....



Han gjorde upp en del med några....

Men släppte in Stigandi sen och där har han inte lyckats klättra upp på skalan.




Lugnet la sig över madkullen så småningom och allt hade sin gilla gång.

Ha de gott nu skall jag ha en tur med lite folk/MadkullaPaula


 
 
Ingen bild

Åsa

28 augusti 2009 08:12

Hej Paula!
Yes, nu hittade jag rätt! Vad fina bilder det blev på Hrappur och de andra. Han kommer att må gott på Madkullen! :) asa_skarin@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards