madkullensislandshastar

Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av paula Johnsson - 30 augusti 2009 20:56

Ja, det händer ju grejer på denna gården som alla vet!!!


Magni från Gunnarp kommer att flytta till oss..

En bedömd, godkänd helt underbar hingst!!!

Med detta kommer ju tyvärr Hrekkur att flytta men kan ju inte ha tre!! Hingstar på gården!

Magni kommer att flytta till oss någongång under September månad.

Marie och Björn med familj, ni är stjärnor på himmelen!!!

Kram Kram








Av paula Johnsson - 30 augusti 2009 07:58

I Torsdags hade vi en glad grupp här som var ute på fikatur, det var lite skoj, för det var lite olika nationaliteter.

En familj var från England och ett par var från Italien, så det mesta av informationen gick på typ svengelska.

Men för det italienska paret var det ju inga som helst oklarheter över att det var en åsna med på turen, det är ju typ vardag i Italien.

Ja, det var roligt. Ni är varmt välkomna tillbaka.



Katla.



Ràk.



Gjafar och Blesi.



Perla.



Madelene på Birningur, med fullt med gräs i munnen. Buse!!

Madelene arbetar hos mig med arbetspraktik 20 t/v. nu på vardagar.



Här har vi utdrag ur Fredagens bravader, då var vi återigen ute på fikatur.

Här kommer vi hela  gänget på väg till fikaplatsen.



Katla.



Och Gjafar, Mimir, perla, Sandra på Muska, Kjartan Stigandi och Thruma, några till kommer lite längre bak.



Gott med fika!!


,


Josefine var också med, hade gått hem från skolan tidigare på dagen,ont i magen, men kände sig sedan på eftermiddagen bättre och ville gärna följa med, men vid fikan kände hon sig dålig igen, så, ja, Rjómi han fick gå lös igen..... me Greta, tyvärr ingen dokumentation, men, Ja, ni vet ju hur det brukar se ut.



trevlig tur och vilken tur vi haft med vädret... HELA HELGEN!!!!

Typ lyckats tajma in precis i mellan skurarna och precis när vi kommit till gården så har det börjat, ja, vettni, så är det här på Madkullen!


Lördagen bestod av tur med gäng som skulle sova över Lördag-Söndag och dom öppnade upp med en 4,5 timmars tur i toppen väder, + 4 andra glada gäster var inbokade.

Och ja, jag hade koll....


Förutom att jag sakt fel tid till 2 av gästerna, klockan 11 istället för 12....

Och de värsta av allt!!! Så gjorde jag förra gången med!!

Till samma gäster!!! Paula då?!

Gud va jag e glad att dom åtekommer trots allt!


Turen var jättelyckad och jag önskar alla välkomna tillbaka, fråga lite diskret två ggr om turen verkligen går då när ni bokar ?!

Speciellt om jag sitter i bilen och tror att jag har järnkoll...

Skoja!




Återkommer med bilder från Söndagen längre fram... Har förlagt kameran nånstans.... hmmmm Alzaimers light?!


Eller grov?!

Ha en go Söndag/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards