madkullensislandshastar

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av paula Johnsson - 3 augusti 2009 17:54

Ja, mycket händer ju här det vet vi ju alla...?!

Efter vi avslutat vår skaratripp så skulle ju givetvis ungsdomarna "läs" störste pojken med kompis till Skene. Fick tid då dom skulle va hemma och allt var frid och fröjd... jag brukar ställa klockan för att kolla så de kommit hem.

Va var det nu min Mamma alltid sa.... Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.... Jag har aldrig riktigt fattat det .... förrän nu...

Vi sa ändå det jag och Henrik ...9 timmar på Skara... hur orkar man dra till kompisar en sväng???!!!

Ja, ja, ,,, 10 minuter efter avtalad tid... Var e du???!!!!

Ring! skriver han till mig!

O Herregud tänker jag!!!   Mamma , ring ambulans min arm e helt skev, jag har ramlat med moppen!!!

Asså GUD! Va jag blev rädd!!!! Upp som ett jehu!! Både jag och Henrik, flyger ut i bilen, fråga mig inte vad vi fick på oss!! Meeen va rädd jag blev!!


Jo armen bruten, Henrik in till Borås, jag skulle ju ha tur klockan 11 dagen efter, försök du sov lite älskling som skall jobba....

Jo visade sig väl bara efter jag gjort fika, gått upp 5, fixat allt typ sovit 1,5 timmar efer all oro att turen gick klockan 14.00


Grrrr!!!!! Va e detta??? Kallas chock eller vad tror vi?! Övergångsålder? Gått in i väggen eller vad???!!!


Ja, ja, Oscar mår under omständigheterna bra och det kunde ju varit värre, men man känner verkligen vad som händer i kroppen när det händer ens kära något!


Skara var jättebra, mycket bättre än Liseberg tycker jag, lugnare större yter mer och göra, billigare och ja, jag tyckte det var jättebra!




Jo dom stora var också med.. lite svåra och fånga på bild bara...



Vi kolla på show med, häftigt!!! ´Tur jag slapp va med ... som har höjdskräck bara jag står på stegen...



Ja, ni förstår va??!!!!



Jossan fick t.o.m med upp mamma i en karusell!!! Eller vad de va?! Bäst och kolla utrustnigen så allt är som det skall: Är man chef så är man... Då dubbelkollar man allt vetni.



 När vi kom hem så fick fölis kolla flocken lite...




Birningur tog henne i anspråk direkt. Kände sitt kall och tada...! Här kommer han... Trumvirvel.......



Men han och Stigandi fick minsann göra upp.....



Stickan vann!!



Ja, sen har det ju varit lite camping....

Vi har lånat Henriks pappas husvagn i Varberg några dagar.


De första två dagarna satt jag typ och rulla tummarna och var allmänt deprimerad...

Läs en bok säger Henrik... Hallå... Läsa en bok???!!!!


Nu får vi se över det här lite grand??!!!


Men faktum är att de sista dagarna kunde jag slappna av NÅGOT!!!


Ja, det var roligt!! Nu vet jag hur campinglivet känns .


Här har vi storeLudwig i ett viloläge...



Stranden...




Ja... sen var det rätt in i verkligheten.... I dag börjar ridlägrena igen...


Försa dagen har varit lite grå och regnig, men det funkar.....



Och Greta är överlycklig över att få följa med igen!



På eftermiddagen fick Urvinda flytta ner till hingsten, får vi se om det blir nåt vackert föl nästa sommar med.







Hopp hej/MadkullaPaula




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards