madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Crazy dagar...

Av paula Johnsson - 29 mars 2013 07:50

Öh?

Har vi inte alltid det?

Nä....nu ska vi inte va såna... men Jo, det har vart lite mycket... och inte alltid lätt att va gräsänkling varannan vecka i snart 7 månader..jobb dag,kväll och natt...Puh!

Men idag!...idag kommer han hem gubben min och skall kanske inte tillbaks till Norge förrän nästa vinter och jobba,utan jobba skift i Göteborg igen,

Ska bli skönt att bli lite normala...öh?

Va!?

Blir vi ever?!

 

Fattades väldigt många på kortet...vi tappa bort dom?!


Ja, härliga vårdagar har vi haft nu i några dar i allfall...solen har skinit över heeela Madkullen och en ovanligt full måne har lyst här nattetid..  


Men vi och djuren njuter i stora drag!

 

Och en del av oss, sover extra gott när det är fullmåne?!

   

Och dagarna, jo, MÅndag Tisdag denna veckan, vet jag knappt ens vart de blev av.. Onsdag, ja, viss humm där...Torsdag..

Upp, fodra,köra skolan efter fodrat djur och ungar... läkarn med ett barn..bara rutinkontroll

Köra skolan,i väg fram och tillbaka till Varberg, skulle hämta lite papper hos Mamma,hem, lasta häst..iväg på lektion, tog med mig goa Cia, ifall ifall jag skulle fastna i nån backe eller nåt... he, he..så nån kan hjälpa mig lasta av..

Nej, handbroms ej lagad... han är ju i Norge hela tiden!!!

 

Lite märkliga minspel i discutionerna...  



Ja, ja...


Efter lektion, hem , fodra lunch till djur, iväg, köra Filip gymmet...ja, bara en sån sak... JAG skulle ju med!

Nej, dagen var verkligen crazy!


Hämta ett barn där, ett barn där...iväg och handla.

Hem, in med kassar, förbereda ridskolan...tur va väl ändå att Kicki hade den igår, undra om jag annars vetat va nån hette? Hi, hi.


Hämta Filip gymmet..

Hem.

Köra Ludvig disco, Josefine till kompis..hem igen..

In med maten, kvällsförbereda hästarna..asså de blev mc donalds till barnen kan jag meddela, kött och potatis stod på matlistan...Öh?

Gick inte kan jag säga.. men, men, barnen var INTE ledsna för det!

Tur!

Kl 20.00 satte jag mig ner!

22.00 hämtades Ludvig.


Tur henrik kommer hem i dag!!

Kl.19.00 kom jag på att jag hade inte ställt fram en enda kyckling!!

Visst det blir ju säkert påsk i allfall, men visst mår man väl lite bättre utav en höna på bordet.

ÄR inte DET ett tecken på vår så säg!?

På tal om påsk...Oscar i affären...har vi inga hönor kvar Mamma...typ ägg och så...

Nej, säger Josefine...där har vi iallafall en som har koll på läget!

Killarna är ju mer för datorer ni vet..


Nej, en ny uppsättning hönor med tupp bör snart va på sin plats!

   

Och lektionen, den gick sådär...

Man kan ju inte alltid va på topp?!

Tror jag hade lite annat att tänka på igår..

Är det inte fullt focus som gäller när vi rider?

Jo, men igår va det inte det tydligen...

Men men, blev bättre fram på slutet dock...då hade vi väl hittat hem..


I dag är det mera träning och i morgon turer...kul att allt drar i gång tycker jag.. jag mår bra av att det är mycket att göra gott folk...jag är och kommer aldrig bli en "soffpotatis" även om jag kan medge att det var bra gott och sätta sig igår. 

Bilder kommer från idag såsmånigom...

Stor påskkram till er alla/MadkullaPaula
 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards