madkullensislandshastar

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av paula Johnsson - 15 mars 2013 07:08

Ja, man börjar känna sig som en hästhandlare.. nej, skämt åt sido... men många hästar är det som kommer och går genom åren och allvarligt talat tror jag säkert vi är uppe i minst ett hundratal som passerat över Madkullen...däribland självklart 20-talet egenuppfödda föl.

Många av våra köpare och egenuppfödda har jag fortfarande kontakt med och  dom alla mår bra och man är glad när det går bra för alla.


En del utav hästarna som passerat här har ju kanske varit inköpta i tron om att man skall klara dom för ett fortsatt liv inom turridningen,kanke inte alltid vart i bästa skick när de anlänt faktiskt, blitt bättre efter vård och omsorg, men en del har man ju förstått  inte  kommer att klara detta utan passat bättre för ett annat ändamål och då sålts vidare till goda hem.

Jag ansér att det är viktigt att se till hästens bästa och se vad som är lämpligt eller ej. 


Vi har ett gott och helt lämpligt gäng  som lämpar sig för det ändamålet vi håller.

Och hälsningar har jag från bl.a Thruma, som mår bra och fortfarande har Magnis fölis i magen, vi önskar ju fortsatt lycka självklart.

Hersir, Thrumas bruna föl som idag är tre år har jag också hälsning från 

Hersir från Madkullen..

En mycket ståtlig herre.

 

Ja, ja...försökte få bilden rak, men gick sådär..


Här har vi en annan hälsning från Hallegur från Madkullen, Skottas avkomma..

 

En tredje från Sproti från Madkullen..bäst i sin tvåårsklass för visning då..idag är han nio år..

Kul!

 

Ja, och så har vi ju då, en som kommit tillbaka...harkel,harkel..

För att återgå till överskriften...

Ja, en kvinna kan ju ändra sig... eller..Henrik?!

Ja, tur jag inte velar så med gubben min!!

Nej, men Sokki har ju vart på träning/försäljningsstall och är igår hemplockad för att eventuellt ta emot ston trots allt och ridas och tränas...se får vi se vad som händer gott folk.

Tack Lollo för allt du gör för mig på ala sätt, du är en pärla!

Här full konversation under tiden vi rider...vi har sååå mycket och prata om..  

 


Öh...här glömmer vi hjälm i rena förskräcklelsen...ofta man rider lektion utan hjälm...?

Nej, vi får låna av Lollo..

 

Nu här ju till saken att hjälmen är lite stor, så idag ser ni inte mina ögon gott folk... kanske blundar jag och njuter... kanske inte..  


Grimaserna i bildspelet bjuder jag på..


Och inte nog med detta..

Tror ni inte praktikanterna får upp mig på deras hästar!!  

Snacka om att känna sig som en nybörjare!

Nu har jag ändå bättre förståelse för mina elever som ibland känner sig lite osäkra, "skratt"

   

Saras 6-åriga arab...

Ja, fnittrar hon...du är rätt modig.. han har typ blivit sutten på av tre stycken...

Öh? Sen vet jag ju denna lilla hästens historia med... Så.. ja, lite modig..

Och så Nellies lite ibland bockande häst då..

       

Ja, det kom allt tillbaks lite efter en stund.. räkna ut att det var väl i runda tal 18 år sen jag satt på en stor häst.. lite udda känsla, men mycket trevlig och lärorik...får vi göra om tjejer!

Här är en mycket dålig bild.. men faktum är att det är jag för 19 år sen på mitt halvblod, med Oscar, stora sonen framför mig...då var Oscar ett bast!!

 

Ja, tiderna går...då var man ung och galen... nu är man Öh?  

Äldre och ja... galen..eller?

     

Ha en bra Fredag/Madkullapaula
 



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards