madkullensislandshastar

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av paula Johnsson - 16 mars 2013 06:37

Ja, med en friskare Paula...tokigare uptåg...eller?


Dagen flöt på rätt så som vanligt tills efter middagen kom...

Jag och praktikanterna skulle till Björketorp,inte långt från här och jag skulle rida  ytterligare lektion.

Ja, så långt är alllt väl...för hästen gick kanon...verkligen kanon, mer om detta sen..

 

Väl på plats möter jag goa goa kamrat Regine med glada tillrop.

Men Hej Paula,den alltid lika glada Paula..bästaste kommentaren ever, tack Regine!


Sen säger hon...Jo, du Paula, med  mina barn hemma och allt, ibland när man tycker det är lite stökigt...ja, då tänker jag på dig..19 ungar, pådrag efter pådrag osv. osv..Då känner jag att man klarar nog lite till.

.

Ja, du gjorde min dag...tänk va kul att man kan göra livet enklare för NÅGON; bara genom o finnas.  

Ja, så långt allt bra.. lektion avklarad.. Hejdå Paula och praktikanter vinkar Malin och dom andra

Vi börjar färden uppför den något bramnta backen... men det var ju inte nån fara, lite grus uppkommet osv..

Nästan uppe....................................


Öh?!

Gliiiiiider bakot!

Nej, nej...säger jag till vettskrämda praktikanter!

Asså då har ju inte vi den bästaste bilen just nu...visserligen står det Jor (vår lokalklubb i svenska islandshästförbundet..)

 

Öh..liten del på grillen fram saknas...känner någon till detta?

Suverneir någon?!

Ok..i vilket fall...vi gliiider.

Nej!!!!

Panik! Stora diken på båda sidor!

Och backen är BRANT!

OCH INGEN HANDBROMS!!!!
Jag ÄR inte kriminell...bilen är besiktigad och jag har en månad på mig att fixa handbroms! 

Eh...IDAG hade det vart bra att ha en!!


Flickor..(Sicken jäkla tur att de var med)..backen är lååång!

Min Madkullabil är framhjulsdriven..När jag får löneförhöjning nån gång skall jag köpa en fyrhjulsdriven jeep...jajemän!


Flickor...kan ni lasta ur hästen!??

Puh! Sokki är ute välbehållen...kvar sitter jag och huttrar..de är ju ingen värme ute direkt...börjar få kramp i foten av att hålla stenhårt på bromsen och självklart har jag redan provat backa...Åhhhhh! 

Gick sådär!!! kan ju tillläggas!!!


Nu står jag och mitt ekipage på tvären och jag har kramp..F-n!! Ursäkta!


Nu kommer det bil bakom...självklart har jag ringt till alla tänkbara, men alla sitter ju liksom inte i traktorn kl. 17 på Fredag eftermiddag och väntar på att få dra upp MadkullaPaula med bihang?!


Bilen...de är grannen..

Jaha.. ja, vi skall till Varberg och dricka sprit.. Så jag måste ju förbi..

Ok, moget?!

Skämt åtsido...han var JÄTTEtrevlig... börajr hugga i och försöka hjälpa mig och skrapa fram grus, praktikanter hämtar skyffel...grus osv...Jag...jag sitter och håller på bromsen!

Åh.. alltså Förlåt..tack snälla för att du hjälper mig..Öh..jo, det är ju för att VI måste fram...vi skall ju till Varberg och..Ja, ja..


Vi prövar ett antal gånger, skriker i däcken...och spinner loss... Grrr!!!

Nu är vi en HALV millimeter från megadiket!!


Nej, säger grannen...en man..jag får prova..Öh..Hur gör vi överlämningen då?

Jag kan inte släppa bromsen?

Öh? Ok...vi får göra detta snyggt...Ok,jag får typ en styck granne i knät och får veckla ihop tentaklarna som ett korthus och flytta över till passagerarsätet...


Ja, herregud mina vänner...varför e det alltid såhär med mig?!

Ni minns väl turen när jag körde MadkullaChryslern långt bort i tjotahejti hos Sigfus sigfusson på unghästutbildning...och typ bärjades hem... efter många turer och stulen Gps... osv..


Ja, alltså denna Madkullabilen är ju också utsatt...

Jag hade ju inbrott i den... godtrogen som man är..frågar jag vad herren gör i min skuff..

Öh..han kunde ju lika gärna skjutit ner mig?!

Mitt i natten efter tidningsturen?

Ja, då var det Gps igen...solglasses osv..

   

Så ni förstår ju viket ekipage jag åker omkring i just nu`?!!

Ja, Herregud!


Men vi kom hem... eller ja, först skulle inte Sokki gå på heller som alltid är så lättlastad annars.. då tänkte jag.. att ja, nu går jag och lägger mig..


Men hem kom vi..

Puh!!

Och som sakt... vi hade ju iallafall tur med vädret!!!

Och jag flög som på rosa moln...för JÄKLAR va bra han gick!!

Idag är han inte heller till salu! Hi...hi...

Så som sakt det får väl överväga det hela...


Ni förstår hur många sms och samtal jag hade på min telefon sen va?!

Fick stänga av den i rena förskräckelsen..

Barnen ringer ibland och gräsänkling som man är när gubben jobbar i Norge varannan vecka är det inte alltid lätt..

Ska du ta telefonen fråga Malin i lektionen..Öh? Jo..

 


Ja, väl hemkommen så var det ju bara småbagateller som hände sen..vattnet tog slut i brunnen och barnen skulle köras runt hela Marks kommun.. men det var ju baggisar jämfört..och tur som sakt att jag flög på moln!

 

Och så katten då...fråga mig inte vad han gjort!?

   

Kanske vart hos grannen?! Hi hi..

Kram på er och ha en bra dag/MadkullaPaula
 




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards