madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av paula Johnsson - 12 mars 2013 13:09

Nej, nej..jag har inte haft egentid med brandgubbarna gott folk...visserligen så har hela Göteborgs brankår vart här för både ridturer och aktiviteter och även vår egen kommuns kår har fått rycka ut med både det ena och det andra fordonet både för att alla inte alltid vill en så gott tyvärr och lite annat smått och gott...men det tar vi en annan gång.

Nej, denna gången var det grannen lilla som tyckte det var läge för en liten vårbrasa i gräset för att vårskotten skulle kunna titta fram...jag själv tyckte nog dock att det var lite för mycket bris i luften för det..

Så som sakt jag var inte själv  bidragande till denna uttryckning...

 

Ja, hela åkrarna runt oss stod så gott som i lågor!

Jag var inne i lugnan ro och gjorde köttbullar, Josefine var ute och träna Dùfa...praktikanterna var ute på uteritt..

Josefine..-Öh..mamma, vi är liksom omgivna av brandbilar?!

Oh Herregud...In med hästar..inte några ängsliga fölston här inte som skall tappa föl  en månad i föreväg...och ni förstår ju ..Stickan??!!!

Herregud vilka näsborrar!!!

       

Nej, in med dom till faran var över.

Ja, vem sa nu att det var lugnt på landet då?


Jo, INNAN allt detta pådrag, jo, då hade jag och bästaste kollegan Kicki en ljuvlig utetur i vårsolen..på stor och liten häst.

Lysingur och nya Geira..

Go liten häst.

Hoppas ni får en lugnare eftermiddagf i dag än vad jag ahde i går typ..

Kram på er/MadkullaPaula 


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards