madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Nejmen Hilda!!

Av paula Johnsson - 16 maj 2009 07:56

 I går står vi och tränar till öppet hus, ni vet det behövs ju lite upprepning om inte minst för en annan som knappt vet vad det är för dag!

Programmet sitter nada, så det behövs mycket träning nästkommande vecka!

Ja, iallfall Hilda då har uppträtt lite knepigt ett par dagar ni vet dessa  katter de har ju missuppfattat de tror ju Hida är deras mamma, så de DIAR ju i bland...


ÅÅÅ, Rut och Göran, ni är ju inte ens samma djurart!

Ja, med detta har ju nu Hilda gått och blivit bebissjuk, och hittar lite bollar här och där och irrar omkring med och gnyr och står i, alldra bäst är om de piper lite.

I går kväll som sakt mitt i träningen hör jag ett brandlarm gå i gång i ladan, falskt alarm tack och lov, men jag får inte det till att stänga av sig, och ni vet ju hur högt de låter, jag och mina känsliga öron.

Sen har det inga batterier i sig heller!!! Hur går denna ekvationen i hop?!

Jag vrider och drar! Nej inte då: Till slut ställer jag mig och hoppar på alarmet så de ska sluta, nej då, inte med ett ben, de tutar och tutar, till slut tar jag kraft ovanifrån och fullständigt bombaderar alarmet i ett jättehopp!!

Ja, de knorrar lite, och fortsätter att tuta ett pip i minuten typ. ja, ja, det får väl gå säger jag och återgår till träningen.

Ett tag senare ...vem kommer inte  då med sin nya bebis om inte HILDA!!!



Hilda och madkullabebisen "alarmet"

Ja, nu liggerdet här utanför dörren och småpiper, Hilda har dock lugnat sig lite, värsta babyboomen är över och hon äter och sover och det är lugnt.

Dessa djur.


Ja, en annan liten fight utspelar sig utanför fönstret också.

Bulten som ni vet är ju högst i rang här på madkullen!

Men Greta hon kämpar hon med!

Ni förstår ju hur söt hon e när hon skall leka sur och fäller bak öronen det måste ju nästan bli bakslag....



Attaaaack......



Hittat ett rätt bra system när jag föser hästar get och åsna till gräs nattetid och delar av dygnet men står också här i bland och då klart blir man ju   lite rastlös och vissa fighter skall göras upp. Men det skadar inte att vara överförsiktig med det frodiga gräset just nu. Peppar peppar så har jag aldrig haft problem med vare sig kolik eller fång.

Våra små isisar är från urminnes tider vana att klara sig på ytterst lite, kan ju avslöja att inte ens tarmsystemet på en islandshäst är uppbyggt på samma sätt som på andrar hästraser. Ja, de är fantastiska!

 Stigandi har fullt sjå att hålla ordning på gruppen nu sen A´si åkte så nu är han högst i rang. Mimir försöker han berätta för vad som gäller här på madkullen. I går blev Mimir upptryckt mot staketet så han HOPPA!!! över...

Stackars Mimir, men de lugnade sig sen.

Mimir han skyddar i allafall de som är små han...



Men efter ett tag är de i gång i gen, ja, den där fighten den har vi nog inte sett klart utav än, vi får väl se hur det slutar.

Ha en underbar Lördag gott folk i det vackra vädret!/Madkullapaula


 
 
Ingen bild

louise

17 maj 2009 12:10

Vart har A´si åkt någonstans??

 
Ingen bild

paula

18 maj 2009 08:19

Hej Louise, han har åkt tillbaka hem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards