madkullensislandshastar

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av paula Johnsson - 24 maj 2009 19:21

Ja öppet hus var superlyckat! Gott väder, mycket folk, uppvisning utan krock *ler* sandra?! Paula kom i håg något av programmet och så vidare...




Alla tjejerna var jätteduktiga och tack alla som ville komma och ha en bra dag tillsammans med oss och ett särskilt stort tack till Annicka (Malins mamma) som hjälpt mig med affisher och visitkort!!



Här kommer lillaLudde i flygande fläng med våra flaggor inför ovalbane varvet, givetvis en islänsk och en svensk sådan!



Och ärevarv!!




Dagen var kanon och emellan turerna hade vi uppskattad barn och prova på ridning....



Och här har vi en mycket glad vinnare av tur på islandshäst! Louise!

Som för övrigt också går på ridskolan. Grattis Louise!!!



Och vem går väl inte och vinner madkullatröjan om inte självaste moster Eva!!!



Kul Kul!!

Och självklart stort inslag var ju lillfölis!!



Alla fick givetvis klappa...






En del tog sig en liten paus i gröngräset....




Och ja, kolla kolla! Även moster Eva vågade sig upp på en häst efter alla typ åkt hem....


Och Kerstin....



Och har ju knappt vågat säga nåt efter våran misslyckade kaninavel men jag TROR att dessa kommer klara sig....



På Lördag kväll stundade det hoppafton!!!



Asså killarna kan detta!!!


Observera min sons strumpor!




 


Lite nattliga bilder av fölis.. Slut på Lördagen...



Söndag.. dags för tur/Lisette var till hjälp idag och stor tur nalkades....

Va Lisette inte visste var ju att en del av gänget bestod av bästiskompisarna....



Hi Hi Lisette! Det visste jag!!

Och tänk jag hade till och med räknat rätt!!!


Här har vi lite fika i skogen efter halva turen...





Även hästarna får lite rast....



Här laddar vi inför galoppen....



Och Tjohej!!!






Och ja, som överskriften avsåg  så var det ju många bilder och efter turen idag var det möte mellan Thruma och Hrekkur hoppas ju på ett vackert föl nästa år...



Tjohej!! Nu har jag TRE damer!!



Snyggt Syrpa rör sig tycker jag....



Tjena bruden.



Kan vi ta en sväng???!!





Snygg eller???!!!!!









Japp, då var det dags....



Nu har lugnet lagt sig över Madkullen och han går där med sina damer.


Även de andra fick komma ut på grönare ängar i kväll.....




"Birger" rockar loss.



Och Greta...



Och fölis mår bara bra...


I morgon bär det av att hälsa på Sinas lille! Spännande.

Och vet ni, jag tror snart det vankas nya ungar på gården. Lisa loop har jag stängt in i badrummmet i natt. Högdräktig!!!

Ha en go Söndag kväll/MadkullaPaula


Av paula Johnsson - 24 maj 2009 08:39

Pang! Nu hände det!

Det där med vaxproppar på juvrena det kan vi nog glömma! Oj! va jag har tittat på tecken att födslen skulle vara nära.... men icke då att Urvinda visat nåt. Och oj va vi väntat.

Minste sonen Ludvig sa ju i och för sig- Mamma det kommer natten mellan Fredag och Lördag, - Nej men sån tur har vi väl inte att vi har ett dagsgammalt föl här till öppet hus!!!???

Jomen visst!

I går hade vi  till och med inne mamma Urvinda verkade och gjorde fin, så hon kände väl sig redo.....



E hon inte ståtlig så säg?!

Blev faktiskt lite orolig först då Urvinda var en bit bort, fölis va blöt och låg rätt still... Men allt va i sin ordning.

Konstigt ändå.. ..jag och henrik sa på kvällen innan.. ska vi vaka  i natt då?

Nej, Men du det orkar vi inte med öppet hus och allt?

Men mamma Urvinda hade ordnat det så fint så.

Här är det nog lite "peptalk" inför livet....




Jag var uppe en gång klockan 4 och kollade och då var det inget, dessa bilderna är tagna 06.30 Tänk va ljust det är.. Härligt! Så här har vi en ca 2 timmars gammal fölis. Rackarns att jag missa!!!

Men allt är i sin ordning.




Visst e hon söt?! Man kan ju inte titta sig mätt?! Vilket under!



Snabbt inlägg nu, skall snart ut på tur vetni, men va ju tvungen att delge er av denna söta skapelse. I morgon bär det av att hälsa på Sinas lilla bebis.. Spännande. Och givetvis återkommer jag om Öppet hus som var superlyckat!

Bara att ha en nyfödd beba!!! Och vädret var strålande. Tack alla som var med  och gjorde dagen super för oss!!

Tack och hej så länge hörs senare/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards