madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 maj 2009

Av paula Johnsson - 13 maj 2009 13:27

Ja, alltså vimsigheten!

Kom på igår att jag tror jag räknat ut lite varför?! I år, körde vi i gång ridskolan rätt sent först v. 8 och därmed är det också ridskola mitt i högsesong vilket det inte riktigt krockat föru, ja, ja, nu tyckte jag det var rätt bra att starta ridskolan lite senare så det är bara att mäkta med!


Men nu har vi ju då nästa episod....


Som jag skrev i mitt förra inlägg, så skulle ju Borås tidning hit för lite marknadsföringsförslag och jag tänkte ju att jo kom ni men jag tror inte jag har råd just nu att va med i nån sommarbilaga 8man vet ju vad det kostar med marknadsföring) och sen hade jag dessutom pratat tidigare med Markbladet om en annan variant.


Japp sakt och gjort jag tänkte ja de får väl fatta sig kort.

Vi hade precis ätit lunch så jag ut och tar emot i "foppatofflor"

och tänkte ja, vi får väl slå oss ner därinne.


Jaha, jag har tyvärr inte satt på nåt kaffe för (tänkte inte fjäska så det blev billigare utan 0  kr fick det bli alltså 0 marknadsföring) men visst jag tar väl emot.


Ut stövlar TVÅ killar stativ, kamera 1 och 2, objektiv tre -fem... OOOOPS!!

-Vänta nu har jag missuppfattat nåt killar?!

-Skulle vi inte bara sitta ner och discutera eventuella prisförslag?

nej, nej, du skall få vara med gratis i sommarbilagan vi vet ju hur poppis det är med islandshästar nu för tiden, det är många som vill till dig i sommar... Du skall få gratis marknadsföriring i sommarbilagan.

-Jaha, så nu tänkte i ta lite kort då?... sneglar  på hästarna som ligger som döa sillar efter att de blivit tillbaka släppta in i grushagen efter ngr timnmars betande.

- ja, vi tänkte det.

Ok, tänk tänk...

Ja, det ser ju inte så där jätteroligt ut med hästarna som ligger här halvdöa, det lockar kanske inte direkt för en ridtur....?

-Ja, det är ju annars om du kanske hoppar upp på en häst?!


...kikar ner på foppatofflor och upptäcker rufsiga flätor i håret  osv osv...

... ja, jo det hade kanske gått..., jag skall bara in och ta på mig lite läppstift...

In fixar till, kommer på att ..


Men, det hade ju varit himla kul att få med alla hästarna... har ni bråttom? nej då, det är lugnt.

Då så, då föreslår jag att vi släpper ut dom i den vackra blomserhagen så ni får riktigt vackra bilder? så vallar jag omkring dem lite?

Ja, absolut!!

Och ja, slutet gott allting gott.. blev bra bilder, hoppas många blir sugna med sommarbilagsbilderna.

Jag skall be att få köpa lite bilder utav de, för jag tror de fick vackra bilder med sprakande färger.

Här är några av våra.






ja, kära nån!!! Som det kan bli.


Ridskoleavslutningen är i full gång och de var lyckade uteturer i det vackra vädret i går och en del annnat i padocken, önskegång när det är avslutning.

I bland får jag en vacker blomma el. nåt annat fint och det fick jag, tack snälla ni, ni är underbara!

Nu hör ju till saken jag vet ju att en del av er är idel läsare av min blogg vilket jag tycker är jätteroligt! Och karin som har hängt med kommer med ett litet avslutningspaket till mig.

Tror ni inte det är den största almenackan jag skådat i mitt liv!!!

Du e là för go!!

Nu hoppas jag inte jag glömmer nåt.

Henrik viskar lite i handen...  "nu får du inte glömma och skriva upp bara älkling?!"  Hmmm.


Ja, jag som vart så stolt över mig själv att jag knappt glömt nåt till fikaturerna än i år, förra året var det ju både muggar i bland, tallrickar till lunchen med kycklingsallad i bland och då också glöggen på glöggturerna!

Ja, hej och hå, sen glömmer jag gästerna i stället?! 

Ja, ja, jag skall nog fixa till mig.

I dag hade jag ett glatt gäng med mig på tur.

Några från personalen på Östra  sjukhuset.




Här kommer Eva på katla.



Karin på Perla.



Lina på Blesi.



Och Elinor på Gjafar.



Nu skall jag ta och ruska om mig lite så jag kommer i håg vem som kommer på ridskolan om några timmar/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards