madkullensislandshastar

Alla inlägg den 29 maj 2009

Av paula Johnsson - 29 maj 2009 10:01

Japp i går bestämde vi oss för att de hästar som står inne på natten, har stått i annan hage ett tag, skulle få komma ut på stora med de andra under dagen....

Thruma har också dessvärre tagits ut från hingsten då han inte var riktigt snäll mot henne i går, det är så i bland, tur att man är hemma säger jag ju bara!

Vi får tro att hon har tagit sig, det märker vi....

men nu luktar ju hon i allafall märkligt tycker de andra, så raudur hade redan bestämt sig för att detta var minsann hans fru.....

tills Stigandi kom in...



Nejnej nej nej, Stickan leker ju att han minsann är hingsten på gården och alla damer tillhör han!

Jag och min praktikant Frida stod och bevittnade detta skådespeleri och jag säger ju bara det, dom är fantastiska med sina roller och sitt språk....


Asså raudur den stackarn han fick inte ens lov att titta på damerna och Stigandi han for runt som en skottspole och skulle bara ha alla ston under hans vingar.. Precis så som hingstar gör i naturen de bildar små grupper...

Här har han lagt beslag på Thruma Perla och Muska



Han har verkliogen fullt sjå...



Nu har vi fångat in drifa och Katla... hur kom Rjo`mi in i bilden, förmodligen utgör han inget hot än...



Asså Raudur undrar ju länge och väl... Va händer?!



Nu är han igång i gen, fångar in Blesa, jagar bort Mimir....



Men GÅ!!!



Till slut har han fått sin flock ... man Raudur försöker igen....



Nej, nu J...nu jagar vi bort Rjo`mi!



Och Raudur IGEN!!!!



BORT NU då!!!




Okey... jag får väl gå till min lilla flock då...



Här har vi den.



Rjo`mi och Mimir sluter an....


Sammanställning...

Flock nr 1. Kjartan, Birningur, Rjo´mi, Mimir, Greta och Bulten...

Flock nr 2 Stigandi o de andra....



Ja, dessa djur/ ha de gott /MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards