madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Violà.....

Av paula Johnsson - 28 januari 2009 13:26

Madkullagrindarna uppsatta!!!

Med loga och allt... Va tycks?!


I dag fortsatte träningen, red Gletta böjda spår tog det rätt lugnt, jobbar mest skritt nu, det måste lostna för henne, och byggas lite styrka, och hennes blodomlopp som pumpar ut till musklerna, byggs upp bäst i skritt, + att hon måste lära sig slappna av.


Rjòmi longerades mest för att jag också ville se hur han svarar på kommandon för vidare träning och hur lyhörd, känslig han är.

Och ja, mycket rolig häst att arbeta med, mycket känslig, och väldigt artig, Rjòmi, ja han tuggade och smackade mest hela tiden, och tyckte det var riktigt roligt.

Rjòmi behöver gå ner x antal kilon, innan vi orkar bära oss...


Efter halt, inkallning, vända ut på spåret i gen, skritt lugnt, trav lugnt, ja, Rjòmi snappade upp allt galant, och slicka sig om mun t.om i trav och tyckte att detta var väl inte så farligt.


 

Ni vet väl att alltid Jacob är med i arbetet, är det inte uppflygandes på min eller Henris axel, så är det på hästarna, och Tindra tyckte det var helt ok, med en liten varm "flygande jacob" på ändan....


Tindra har vi jobbat myket ledövningar med, för det var den biten och med respekten, Tindra behövde ta in först, nu går det riktigt bra, och även om hon bocka rejält ute på spåret idag  så lyssna hon och samtyckte, och tyckte det var gott att röra sig...



Tog kommandona bra, och även om en viss misstänksamhet innfinner sig, så börjar hon ändå lita på mig såpass att hon följer mig lös .....



Skoj när det går igenom, fortsättning följer....

Madkullapaula

 
 
Ingen bild

Karin J

29 januari 2009 08:25

Ja, jag säger bara det - Bulten han är för härlig! Jag har aldrig varit om en sådan get, det är sannerligen han som bestämmer. Vad snygga grindarna blev. Kram! Karin J

 
Gunilla

Gunilla

30 januari 2009 10:25

Men så fina grindar ni fått upp! Åh härliga Hilda mamma Tjorven upp i dagen :) och en livsglad STB ut i tassarna :) Kram på er!

http://www.svanasjons.se

 
Ingen bild

Paula

30 januari 2009 17:15

Ja, visst e dom Gunilla, jag antàr att STB står för rasen vi har?! O hon e så go!!
Kram Kram /MadkullaPaula

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards