madkullensislandshastar

Alla inlägg den 29 januari 2009

Av paula Johnsson - 29 januari 2009 19:03

Ja, träningen gick galant i dag"läs" jag satt kvar, jodå lilla gamla fru Gletta har börjat visa sitt rätta jag, du vet att det går an så länge vi inte ställer krav, rider vi mestadels helt kravlöst sker inte så mkt väsen, men handen på hjärtat, utvecklas jag ELLER främst min häst? nej, det kräva allt både lite utmanaingar och krav för att få den där eftergiften och faktiskt svar på det vi frågar hästen.

Idag började jag ställa lite mer krav till gamla Gletta, och ja, jag tror damen har fått göra lite som hon har velat ett tag, b.l a stått här och skräpat i hagen en hel del, nu började jag be om att för det första häng inte i tygeln, hallå! Sen skulle vi gå utanför padock, ovalbana, damen kastar sig hem, stegrar, kastar igen stegrar bockar, oj oj, ja, visst blir vi alla nervösa i bland, man vill ju inte hamna i rullstol, men jag skulle bara ha igenom mitt mål, 1 TIMMA höll vi på för att nå avslappnad häst, inga spänningar lättare i handen, gå dit jag vill på fyra ben och ej på två, helt genomsvett var jag.

Ja, djuren kan allt visa vilja.

I mon blir det mer träning.

Rjòmi och Tindra marktränades både i rundkorall (byggt en provisorisk i padocken sålänge) och utanför hela tiden på böjt spår, gick över förväntan, kul att sluta med det braiga för dagen.


Och ja, jag tror Tindra gillar att jobba,så här ser vi ut på eftermiddagen.....

Skvätt i leran...


Och föresten så var det som om alla hästarna fick fnatt i lite olika hagar, KAN de känna våren? Nej, tidigt va? Ja, tror de.



Och A`si ja, han undrar ju fortfarande vad det är för en varelse i hagen?



Nu e de soffan en stund som gäller, sen barnläggning och Paula läggning ZZZ

I mon stundar helgen, får hoppas på lite sol till uteturerna,

Ha de gott/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards