madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Äntligen.....

Av paula Johnsson - 8 januari 2009 16:00

Ja, man har ju pratat om det så länge.....

Ovalbanan fylldes ju upp en gång i tiden utav mig och ett ridläger gäng som var gulliga och hjälpte till, men åren har gått och till slut har ovalen bestått av lera och på sina fläckar en liten stig med grus, nu äntligen gjorde vi slag i saken och 90 ton grus anlände till Madkullen.

Hela förmiddagen har jag och henrik slitit som djur med denna fiberduk.

men sicket team vi e, och Va vii har skrattat, vissa stunder la sig bara henrik ner raklång på rygg och hade små ryckningar för sig!

ja, det var tungt och inte nog med det efter snön kom vinden, Hjääälp!

Vi hämtar takpannor, innan hela jobbet är ogjort och fiber duk typ blåst bort till Kinna.


Jajemän duk hela vägen, och efter det kommer skanska.....



Va kul! Och jag som näst intill hade lovat mina ridskoleelever att till våren blir det en del träna på ovalen, Oh Jaaa, nu kan vi det!

den e ju inte megastor men duger gott och väl.

Till slut börja det mörkna och efter vi plattat till allt i kväll återkommer skanka för finslipning i morgon bitti.


Och pojkarna alldeles bredvid har bara busat hela dagen, och det är verkligen som Johanna säger, Hrekkur e bara sååå cool, medans Stigandi, (ursäkta) nästan bajsar ner sig för att dukar flyger och lastbilar kommer och går, lyfter Hrekkur knappt på ögonbrynet, jag älskar denna häst, mkt bra lynne på en hingst!





och igår, lite sorgligt men, flyttade Sokka till Åland, var en stor lastbilstransport här och hämtade henne, sicket litet föl hon är egentligen, hade på sig grimma för första gången dagen innan, jag lärde henne att bli ledde i stallgången en gång!!

sen går hon med mig som om hon aldrig gjort annat och det här var väl inget farligt, lyfter upp sina små hovar på den stora rampen och går rätt in med mig i ett litet bås. Ja, helt fantastiskt, man förstår varje dag varför man en gång började med islandshästar?!

men men det var som chafffören sa, "e dom envetna så är dom!!"

Jajemän, självsäkra, tuffa och en del egensinniga men härliga!!

Livet är en fest, rid islandshäst!!

Sokka skall i allfall flytta till Åland och vi önskar hennne lycka till.

Thruma har inte ropat en enda gång, jag tror hon tyckte det var lite skönt med avlastning faktiskt har sett lite trött ut ett tag, nu skall hon få upp lite muskler och kondition i gen stumpan.

Det är många som står inför dörren att tränas nu, så nu är det dags att knyta i hop ledigheten.



Nej, nu skall vi ut och platta till banan, kul, kul och tack Eva och Lars för hjälpen!!!Kram /MadkullaPaula





 
 
Ingen bild

maddie

8 januari 2009 20:02

Men grattis till fin ovalbana....
Maddie.

 
Ingen bild

Johanna

8 januari 2009 22:35

Ååå va lyxigt med egen ovalbana!
Ja visst är han helt fantastisk =)
Vi saknar honom!!!
Kämpa på med ovalen!
Häls Johanna

 
Ingen bild

Eva

9 januari 2009 08:42

Härligt med ovalbana. Roligt att det gick att genomföra. Ser fram emot att få använda den i vår ;)
Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards