madkullensislandshastar

Alla inlägg den 19 september 2008

Av paula Johnsson - 19 september 2008 18:56

Ja, asså från att jag bestämt mig för att dra ner på verksamheten hit och dit, har jag nu i stället ökat på...

Ja, så här är det i denna branch men vet knappt från dag till dag, men saken är den att jag kör på med både ridskola, knatteridning, turridning och ridläger som det ser ut nu och allt annat med för den delen.

Hrekkur har vi däremot bestämt att han stannar hos Johanna, och jag fortsätter att avla, men inte på egen hingst just nu i allafall, sen vet man aldrig hur det ser ut i mon... det är väl detta som gör detta så spännande att man vet aldrig vad som händer här på Madkullen, från dag till annan?!


I igår morse ringde väckarklockan 02.20, upp o iväg, fodra packa o greja, från gårn med transport 03.55, mot Enköping.....

Närmare bestämt Sigfus Sigfusssons "place"

Har fått låna in lite hästar, de e inte hans men de stod där, får väl se, vem vet de kanske stannar....

Vägen upp gick bra, men det är lite som att vad jag än vänder mig i Sverige, nog kattsingen kommer det en bro, nu var det Strängnäsbron!!!

Hujedamig!!

Ja, och sen var det nån slags broöpppning nånstans, ja, alltså , ta bort mig i dessa tillfällen!!

Som tur var, var min kära make med, mitt stora stöd och uppmuntran,

"Du klarar detta gumman, titta rakt fram, inte ner"

O, "Voila" Ja, fixa la det!!

Nu fixar jag allt!!

Tre fyra broar på några dar, nu e jag nog botad!!?


99 mil blev avlagda innan vi landa på "kullen" igen, rätt möra vill jag lova.

Här har vi Muska.....


Och här har vi Stigandi....

Psssst,kolla manen och utstrålningen....



Vt inte så mycket om dem än, utan de skall få nån vecka och aklimatisera sig som alla brukar få, och sen får vi se...

Är liksom Gletta här lite på prov så ser vi fram till våren hur det blir.

Stigandi har mycket utstrålning och är lite hingst av sig om än dock kastrerad men i dag har han bara träffat miniflocken ca 6 hästar, får se hur det blir när vi träffar stora, med många hårda viljor.

Här skall han bekanta sig med Humall...



Och här springer Muska, Stigandi skyddar henne med sitt liv!




Stigandi är en mycket känslig och vaken hästtyp, just sådan jag gillar....


och vi har börjat bekanta oss något....



Här hälsar han på Gletta...



Hopp och lek..../MakullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards