madkullensislandshastar

Alla inlägg den 11 september 2008

Av paula Johnsson - 11 september 2008 19:43

Lilla fröken har blitt döpt i dag.

Tada!!!

STASSA FRÅN MADKULLEN

Betyder vacker, i full skrud på Islänska, passande tycker jag, på en dam som rör sig helt enastående och vet redan hur man posar..

Kram/MadkullaPaula


Av paula Johnsson - 11 september 2008 14:14

Härlig...

Kl 05.00, alldeleles tyst, förutom djuren som väntar på sin mat då, och nu på hösten är det lite dimmigt mörkt och lite småkylit ute.

Lite mysigt med smådjursparken, t.o.m marsvinen har börjat låta när jag kommer med mat på morgonen.

Här har vi Anki, i full gång o smaska på grönsaker och fågelmat...

O kycklingarna...

O Tuppesnuppe med ett gäng damer...


O Kerstin o Kjell, ja de gillar grönsaker de o maskrosblad...

O Rut vill gärna va med på morgonkvisten.

O sätter jag mig på huk med lite pellets o ropar "ninisen", så kommer de lösa kaninerna o äter ur min hand.

O hästarna får ju givetvis, o det låter så mysigt när de tuggar hö, och det lukar så gott, ja, i bland känns det som den tidiga morgonen är bara för mig och alla djuren.

Sen kommer jag in och känner kaffedoften, och efter en kopp kaffe är det dags för barnväckning, tandborstning, skolrusch och i väg.

Men det har sin tjusning det med, eller hur???!!!

Dåligt med kommentarer på min blogg, gott folk!

Och har ni sett, tror ni inte solen tittade fam lite på förmiddagen?!

Min ridskola har varat i tre veckor nu, och det känns som det regnat på mig VARENDA kväll, tur man har femton par ridbyxor kan jag ju säga, allt hänger på tork!

ja, hade någon frågat, -Paula, skulle du vilja ha ett ridhus av mig?, så skulle jag ju faktiskt svarat-Ja, det hade varit trevligt!

Här har vi lilla fröken som förövrigt är döpt idag....

Stassa från Madkullen, utalas( Staossa)

De ska va gött o leva!

Allt för idag/Madkullapaula


STASSA FRÅN MADKULLEN




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards