madkullensislandshastar

Alla inlägg den 6 september 2008

Av paula Johnsson - 6 september 2008 20:01

Ja, asså, ni vet ju hur det brukar gå här med kaninaveln, hälften dör och hälften rymmer, men, men, efter regn kommer solsken, och man brukar ju säga att kaniner faktiskt avlar av sig rätt kraftigt.

Och nu har vi ett nytt tillskott på madkullen, en dog vid födslen men en är vid liv, och lite crazy!!! Där av har han också fått sitt namn "Crazy"

Så gigantiskt stor ända från dag ett, och fullständigt sprattlar nästan ur burn, när man rör han, ja, mkt. rolig och personlig kanin, även om jag nu i bottten ej är kaninavlare utan hästavlare, men barnen har ju tatt över denna bit, och jag måste säga.... det börjar bli riktigt roligt!

Kolla bara munnen såååå söt! Litet kryss.

Ja, idag var det också turer i mängder, bla. kom min gamla kompis och klass kamrat Vivika, med familj och släkt och red. present för nyss fyllda 25, "ler" jag mena 40.





Alla var nöjda och glada, trots lera i skogen, men, det var uppehåll och humöret var på topp!

Välkomna igen, Mvh.MadkullaPaula

Av paula Johnsson - 6 september 2008 11:53

Ja, mina vänner i bland har man faktiskt 10 minuter över.

Som i går, mellan barnsläpp till skolan, spåninköp på kvarnen, och mottagande av hovslagare....

TADA!!!!!

Fint va?

Ja, det är inte bara troll som gömmer sig i Berghemsskogarna.

Idag Lördag är det full fart, turer på turer och alla vill ut i höstskogen, och det är såå vackert ute.

Lilla fröken, (ej namngiven än, men snart) har mycke sring i bena må ni tro, springer nästan jämt.

Och nu ska ni få höra ......nästa helg, Söndag närmare bestämt, drar denna lilla i väg på fölmönstring till Jönköping, bilder kommer jag lovar, ska bli sååå kul.

Igår släpptes hästarna ut på lite mer gräs, börjar tryta nu, så nu börjar det snart bli dags för fodring i gen, morra, midda kväll....



Och inne i "smådjursparken" har lugnet lagt sig....

Eller..... Hilda är alldeles tokig för kaninena inne i gården, så henne fick jag ju till slut binda fast i Onsdags, ja, fråga mig inte hur detta ska gå, nu har hon ett nytt kall... Att vakta både ankor, kycklingar, marsvin, kaniner och en krokodil...Ja, de e inte lätt o va vakt på Madkullen.

Ja, lugnet har väl lagt sig...

förutom en arg madkullahöna  då som vaktar sina små med hull och hår, ingen får ens lov att titta på dem förstår ni..., för då går vi till attack....

Allt för nu, ha en go Lördag gott folk, /MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards