madkullensislandshastar

Alla inlägg den 9 juli 2014

Av paula Johnsson - 9 juli 2014 07:28

Ja, det brukar ju typ bara vara Måndagen som är lite lugn...

sen rusar ridlägerveckan på i en rasande fart..

I går började vi dagen efter fruckost med en glasstur...alltså vi tog hästarna och red upp till vår lilla lanthandel Kooperativa och köpte oss varsinn glass,ett vanligt inslag på våra läger.


Väl de sista metrarna tappade ju "Herr LItfari" en sko, så Ellinor tog sig en liten promenad med han de sista i värmen, Puh.

Väl på plats anlände ju självklart min goe Gubbe med hovslagarpåsen.

Tänk så lyckligt lottad jag vart genom åren och alltid haft han på plats, kommit ut långväga i skogen när olyckan vart framme, allt för o skydda våra fina hästars hovar..ja, inga hovar ingen häst..

hovarna är superviktiga..och då hästarna är vana vid att ha skor, ömmar de rätt så snabbt om en sko ryker i farten..

 

     

I värmen smakade glassen mycket bra..

           

Vädret var ju på topp...


men väl uppsutten till häst och påbörjad avfart hemmåt,ja, då..då var det som om himmlen öppnade sig...

Kära nån!

Ja, jag är övertygad om att hästarna tyckte det var rätt så skönt med en dusch.. men tjejerna...Nja..jag vet inte..


Dom hade ju med sig en liten fickpeng alla med och passade väl på att bunkra upp inför veckan..

 

Efter lunchen var det promenad upp till sjön för ett dopp och sen mera ridning..och ...lite kubb..

     

 

 

 

Middag...

 

Ja, som ni ser..är vi inte sysslolösa..Hi,hi..


Och ja, djur det har vi ju på gården...trots att det är mindre antal än förr...

men dottern min..ja, jag vet inte riktigt vilken branch hon ingått i? 

Va tror ni?

 

Hon heter i allafall Elsa...(Hon på axeln alltså)

O, ja...jag har gått med på att klappa nu...liiite trevlig är hon kanske då då.. ;-)


Och sen som vanligt så har vi ju typ häst och Katt läger då vetni..

     

Och det har ju ynglat av sig en hel del katter helt plötsligt, men den nya kullen är så liten än, två vita och en svartvit fick lilla Prick, Freyas dotter...bilder kommer på de med såsmåningom..

I dag stundar långtur...det blir en vaaaaarm sådan..

Ha en bra dag alla/på återhörande/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards