madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 juli 2014

Av paula Johnsson - 12 juli 2014 07:48

Ja, grytlock är bra till mycket!


Som jag förutspådde var det MYCKET trötta flickor vi hade att göra med i går morse...så när frukosten stod på bordet, ja, då blev det till att smyga ner med grytlock till sovstugan..

-Upp och hoppa!!!

...Och så en liten grytlockstrudilutt!


Jo, jo..sex förskrämda flickor stod sedan givakt kan jag lova..

En flicka Emma, fick tyvärr lämna oss redn i Torsdags kväll då hon hade en handbollsmatch i Åhus på Fredagen, vi hoppas det gick bra för Emma och hälsar och tackar för denna vecka.

Ja, gårdagen hade ju en hel del att göra...så det gick liksom inte att ligga o "hästesöva"


Det skulle tränas till uppvisningen, packas, städas,lunchas och såklart...

göra hästarna riktigt fina inför uppvisningen då föräldrar, syskon och vänner anlände..

Och dom var så duktiga så,både ryttare och hästar..

ovalbaneuppvisning stod på schemat och man visade hästen tre varv i dess bra gångarter..

Först ut va Sofie..

   

Johanna..

 

Matilda..

 

Elin..

 

Ella....

 

Och Astrid..

 

Och så ärevarv på de..

       

Och de roliga är ju att de borde ju flickorna som fick diplom för de var så duktiga...men va?! ....de fick jag!!


Ja, gott folk, de ÄR ju lite vemodigt att det är min sista sommar, det är klart att det känns,

inte bara för tjejerna...

Det här är ju mitt livsverk...ett sätt att leva har det vart för mig i 13 år..

och lägrerna är det jag alltid brunnit för lite extra, både dessa vecko och sommarläger och miniläger både höst vinter vår och sommar  med både barn och vuxna, med hela paketet, övernattning, mat och ridning..


Men, ja, var sak har sin tid och nu går jag i lite såkallad pension..

MEN...diplomet..jag måste få delge er...ja, både jag och tjejerna grät kan jag lova...sååå fint!


DIPLOM

Till

Paula Johnsson

"MadkullaPaula"


...för att du har anordnat dessa ridläger och turridningar i massa år.

Du har gett oss många goda skratt,flera nya vänner och framför allt minnen för livet.

De här sommrarna på Madkullen har varit de bästa någonsin.


Ett stort TACK för att du finns och har varit en del av våra liv.

Det betyder långt mer än du tror.

Många varma kramar från oss ridlägertjejer..


Kan man bli annat än rörd till tårar   


Ja, ni skall veta att jag verkligen brunnit för detta..

Tack ni goa för denna veckan och alla åren flickor och ha en fortsatt glad sommar/MadkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards